Etape creare site web

Etape creare site web moldova

Crearea unui site web necesită muncă, responsabilitate cât și dedicație. Pentru a crea un site funcțional și placut la nivel vizual este nevoie de o intreagă echipă de specialiști, precum: Manager de proiect, Designer, Programator, Copywriter, Content Manager, Specialist SEO. Nivelul de cunoștințe a fiecăruia din ei contribuie colosal la formarea unui site web.

 

1. ALEGEREA NUMELUI DE DOMEN

 

Procurarea domenului (numele site-ului) este primul pas în realizarea unui site web. Numele site-ului in majoritatea cazurilor coincide cu numele brandului / companiei. În anumite cazuri se recomandă ca numele site-ului să conțină  cuvinte cheie relevante pentru ca site-ul să posede un potențial mai mare din punct de vedere SEO (cuvinte cheie legate de produse, servicii, domenii de activitate, locații). Însă este necesar de luat în considerație că la momentul actual această metodă este una demodată și mai puțin necesară care poate avea un impact negativ diminuând șansele ca să fie relevant pentru companie.

 

Exemplu:

Compania  Creativmob SRL care este la începutul activitații și care oferă servicii de creare a bucătăriilor la comandă a decis să își construiască un site sub numele www.bucatariilacomandachisinău.md incluzând în numele domenului atât cuvinte cheie din domeniul respectiv cât și locația unde activează cu scopul de a avea rezultate SEO rapide.

 

Să ne imaginăm că peste 5 ani de activitate, compania vrea să își extindă aria de activitate pe întreg teritoriul R. Moldova și să își mărească  portofoliul de servicii – să zicem dulapuri cupe, mobilă pentru baie etc. atunci numele domenului nu va mai fi atât de relevant.  În cazul respectiv domenul  va trebui schimbat pentru a putea corespunde necesităților clienților și respectiv, efortul și bugetul alocat pentru promovarea acetui domen se reduce la zero luând în considerație înlocuirea unui domen cu altul. Din acest motiv, inițial ar fi fost mult mai rezonabil ca numele domenului să fie www.crativmob.md.

 

Specialiștii SEO sunt responsabili de atenționarea și informarea clientului asupra riscurilor alegerii unui domen de site.

 

2. HOSTING

 

Hostingul trebuie să fie securizat, accesibil 24/24 și să aibă o viteză de răspundere rapidă astfel ca să nu influențeze negativ asupra vitezei de încărcare a site-ului. Cel mai mare furnizor de servicii de hosting din Moldova este MoldData, de unde și se pot procura domene (acest fapt nu reflectă poziția noastră despre calitatea serviciilor prestate de ei).

 

3. STABILIREA OBIECTIVELOR SITE-ULUI

 

În urma discuției client-agenție referitor la web design se stabilesc obiectivele site-ului astfel încât acestea să corespundă  la nivel de design, funcționalitate și conținut cu așteptările clientului.

 

În funcție de obiectivele companiei/clientului se alege una din aceste variante:

  • Site informațional
  • Site corporativ
  • Site de tip catalog
  • Site de tip internet magazin

 

În dependență de tipul de site ales, de complexitatea acestuia, la această etapă se stabilesc cerințele tehnice ale site-ului, o schiță de design și se oferă un preț pentru elaborarea site-ului. Odată cu aprobarea prețului se semnează un contract de colaborare în care se specifică toate condițiile: cerințele tehnice, termenii de realizare, prețul și alte clauze necesare.

 

4. CREAREA ARHITECTURII SITE-ULUI

 

Crearea arhitecturii site-ului reprezintă stabilirea tuturor categoriilor,  subcategoriilor, paginilor unui site web. Arhitectura site-ului duce cont de cuvintele cheie relevante în denumirea acestora, factor important din punct de vedere SEO. Categoriile minime care trebuie să existe pe site sunt:

  • Despre companie
  • Produse și servicii (Prețuri)
  • Portofolio
  • Blog
  • Contacte

 

5. STABILIREA TIPULUI DE CONTENT PENTRU FIECARE PAGINA

 

În dependență de specificul site-ului și a arhitecturii acestuia se stabilește tipul de content pentru fiecare categorie, pagină. Contentul poate fi divers: texte, imagini, video, infografice, calculatoare online etc.

 

6. DESIGNUL SITE-ULUI

 

Odată cu stabilirea punctelor 3,4,5 se crează designul site-ului. Mai întîi de toate se concepe pagina principală (home page) iar în baza acesteia ulterior se crează design-ul pentru celelalte pagini. La această etapă trebuie să se ducă cont de cele mai bune practici de Usability și User Experience astfel ca produsul final să fie unul comod în utilizare.

 

7. CREAREA CONTENTULUI

 

Contentul util și original este extrem de important pentru un site.  Textele trebuie scrise într-un limbaj simplu, pe înțelesul auditoriului țintă / potențialilor clienți, corect din punct de vedere gramatical și interesant. De asemenea, este binevenit ca textele să fie scrise corect din punct de vedere SEO pentru a fi mai bine indexat. Existența cuvintelor cheie relevante, titlurilor H1, H2, enumerărilor este obligatorie etc.

 

Este necesar de remarcat că imaginile, video-urile să fie originale, în nici un caz copiate de pe alte surse din internet. Imaginile, infograficele sunt optimzate astfel încât acestea să nu reducă din viteza de încărcare a site-ului dar și li se adaugă titlurile ”Alt” astfel încât să poată fi găsite în motoarele de căutare și să aducă un aport din punct de vedere SEO.

 

8. PROGRAMAREA SITE-ULUI

 

Programarea site-ului cuprinde două etape: machetarea designului in HTML, CSS, Javascript în cazul website-urilor statice. În caz că clientul optează pentru un website dinamic se aplică si un limbaj de programare pentru intercatiunea cu baza de date, acestea sunt PHP, JAVA, Net etc.

 

Recomandarea noastră este să optați pentru un site care dispune de CMS ( content system management ) cu ajutarul caruia modificările ulterioare pe site vor deveni mai ușoare si nu va presupune implicare programatorului.

 

9. ADĂUGAREA CONTENTULUI PE SITE

 

După finalizarea etapelor de creare a creare și programare a site-ului  începe etapa de adăugare a conținutului. La această etapă se verifică  toate etapele cu scopul de a evita  scăpările și neajunsurile site-ului, se fac ajustări referitor la content.

 

10. OPTIMIZAREA SITE-ULUI PENTRU MOTOARELE DE CĂUTARE (GENERALĂ)

 

Odată cu încărcarea contentului pe site se adaugă titlurile și descrierile meta, titlurile H1, H2 necesare,  titlurile ”Alt” pentru imagini etc. Tot aici, la etapa de optimizare SEO generală se generează și se adaugă robots.txt și sitemap.

 

11. TESTAREA SITE-ULUI

 

După finisarea tuturor lucrărilor de realizare a site-ului e nevoie de testat proiectul pentru a găsi posibilile erori. Fiecare pagină din site e nevoie să fie analizată pentru a depista erori de cod, erori gramaticale. Fiecare greaseală trebuie să fie înlăturată.

 

12. APROBAREA PROIECTULUI DE CĂTRE CLIENT

 

După testare, proiectul este trimis clientulului către aprobare. Aprobarea site-ului se finalizează cu semnarea actului de primire-predare. De obicei, din acest moment începe  etapa de monitorizare, ghidare a clientului din partea companiei de web-design asupra site-ului. Acest punct este  negociat la etapa întocmirii contractului.

 

13. LANSAREA PROIECTULUI