Elementele de bază a unui site web

elemente site web calitativ

Crearea unui site web este un proces care necesită multă atenție și profesionalism. După ce am stabilit obiectivele companiei și care este scopul site-ului (indiferent dacă este vorba de un site de prezentare, un site corporativ sau un site de tip internet magazin) e nevoie să atragem atenția la un șir de aspecte ce țin de calitatea unui site.

DESIGN

Design site

Designul unui site web este foarte important deoarece prima impresie pe care și-o fac utilizatorii unui site ține de aspectul acestuia. Designul unui site e la fel ca și haina unui om, iar noi știm cu toții că prima impresie ține de imaginea vizuală.

 

Iată la ce trebuie să atragem atenție ce ține de designul unui site:

 

Culori

Designul unui site web trebuie să conțină nu mai mult de 3-4 culori de bază. Folosește culori aprinse doar în cazul cînd dorești să evidențiezi un elemnet în pagină cu scopul ca utilizatorii site-ului să efectueze o acțiune.

 

Imagini

Imaginile site-ului trebuie să fie originale. Este interzisă copierea imaginilor din internet, mai ales ce ține de imagini cu persoane. Credibilitatea unui site va fi cu mult mai mare dacă vei folosi în site doar imagini cu angajații companiei, imagini din interiorul oficiilor sau a magazinelor.

 

Fonturi

Este foarte important ca informația pe site să fie lizibilă. Optează pentru fonturi Googlescrise cu negru pe fon alb. Mărimea optimă a fontului ar fi 13px – 15px.

STRUCTURA/ FUNCȚIONALITATEA SITE-ULUI

Structura site

Utilizatorii unui site web au la dispoziție 3-5 secunde pentru ași forma prima impresie despre un site web. Tot în aceste 3-5 secunde utilizatorii trebuie să înțeleagă care este scopul principal a acestui site.

 

Iată la ce trebuie să atragem atenția atunci cînd vorbim despre structura unui site web:

 

Meniuri

Meniurile unui site web trebuie să fie intuitive astfel ca utilizatorilor să le fie ușor să găsească ușor informația necesară pe site. Ar fi bine să ținem cont de regula celor 3 click-uri.

 

Iată cele mai importante tipuri de pagini:

 

Pagina principală

Pagina principală trebuie să conțină informație importantă astfel ca utilizatorii site-ului să înțeleagă în maxim 3 secunde despre ce este site-ul.

 

Pagina despre companie

În această pagină se va expune informație succintă despre companie, despre obiectivele acesteia și date de contact.

 

Pagina cu servicii

În această pagină vor fi indicate categoriile principale  cu produse și servicii pe care le oferă compania cu link direct către fiecare produs sau serviciu cu descrie detaliată.

 

În pagina detaliată a produselor sau serviciilor vor fi prezente butoanele call to action cît și informație de contact astfel ca utilizatorilor să le fie ușor să comande produse sau servicii.

 

Portofolio/ Case study

În categoria Portofolio vor fi expuse diferite lucrări efectuate pentru clienții existenți. Un factor de credibilitate a unui site este prezența testimonialelor din partea clientului chiar în aceeași pagină cu articolele din portofoliu. Evitați să plasați doar doar o pagină cu logourile companiilor cu care lucrați, este o pagină sterilă care nu oferă un plus de informație.

 

Blog sau Noutăți

Blogul unei companii este strâns legat de strategia de content marketing și de optimizarea SEO. În acestă secțiune a site-ului se vor publica articole utile despre domeniul de activitate a companiei, articole utile care vor rezolva problemele clienților.

 

Este foarte important ca secțiunea Blog și/sau Noutăți să fie strucurată după subcategorii și data publicării. Astfel utilizatorilor le va fi mult mai ușor să găsească pe site informația necesară

 

Contacte

Pagina Contacte va contine adresa juridică/fizică a companiei, date de contact (tel., fax, email), forma de contact cât și harta cu adresa companiei.

CONTENT

Content site

Pentru ca site-ul să fie un organism viu și să fie interesant și util pentru utilizatori, acesta trebuie să conțină următoarele tipuri de content:

 

Texte

Textele de pe site trebuie să fie scrise  atît pentru utilizatori (să conțină informație utilă, să răspundă la întrebările clienților) cât și pentru motoarele de căutare (textele trebuie să conțină cuvinte cheie relevante domeniului de activitate a companiei).

 

Imagini

Imaginile pot înlocui 1000 de cuvinte. Imaginile sunt parte importantă a fiecărui site web. Evitați imagini cumpărate sau “furate” din Google. Folosiți imagini reale cu angajații companiei, clienți etc. Apelați la un designer profesionist pentru crearea imaginilor, astfel site-ul va arăta întotdeauna bine din punct de vedere vizual.

 

Video

Prezența contentului video în site are două are mai multe beneficii pentru acesta.  Pe lângă faptul că este o modalitate ușoară de a consuma informație (utilizatorii nu trebuie să depună efort ca în cazul citirii articolelor) contentul video ne ajută la o mai bună optimizare (SEO) a site-ului în motoarele de căutare.

ELEMENTE ADIȚIONALE IMPORTANTE

Elemente site

Subscribe la newsletter

Includerea căsuței de abonare la newsletter te va ajuta să aduni o bază de date importantă. Pe termen lung vei putea implementa cu succes strategia de email marketing.

 

Forma de contact

Nu toți utilizatorii/clienții sunt predispuși spre o comunicare la telefon. Din această cauză este foarte important să avem pe site o formă de contact astfel ca clienții să poată adresa anumite întrebări sau să solicite un produs sau serviciu. Formele de contact trebuie să conțină cît mai puține căsuțe de îndeplinit din partea utilizatorilor, astfel se va mări rata de contact.

 

Integrare cu pagini Social Media

Este recomandat ca în site să fie integrate paginile oficiale a companiei din rețelele de socializare. Astfel utilizatorii vor putea să vă urmăreasă și să primească informație utilă din partea companieie întrun mediu ai puțin formal. Comunicare dintre brand și clienți în Social Media trebuie să fie una mai amicală.

 

Testimoniale

Testemonialele sunt parte importantă din site deoarece sunt signale de credibilitate față de o companie. Pentru ca testimonialele să aibă un efect pozitiv asupra site-ului e nevoie ca acestea să descrie o faptă concretă și să fie subsemnate de către persoane concrete.

SEO

SEO site

Optimizarea SEO este un element care definește dacă un site este calitativ sau nu. Chiar dacă în acest articol elementul SEO este descris la sfârșitul articolului este bine de știut că atunci cînd concepem un site web trebuie să ținem cont de acesta chiar de la început.

 

Optimizarea pentru motoarele de căutare de fapt este baza pe care se construiește un site. De aceea, cunoașterea și aplicarea principiilor SEO te va ajuta să construiești un site de calitate.

 

Optimizarea SEO este în strînsă legătură cu designul unui site (web usability, user experience), cu structura site-lui cât și cu contentul care conține siteul.

CONCLUZIE

De multe ori la crearea unui site web se oferă prea puțin timp pentru micile detalii cu gîndul că acestea vor fi modificate sau adăugate pe percurs. Însă, din practică, aceste detalii așa și răman în umbră. Un site de calitate este un site cu un design estetic, funcțional până la cele mai mici detalii orientat să rezolve problemele clienților.

Oferă cel puțin 20% din timpul de creare anume pentru micile detalii pentru că anume ele vor face diferența dintre tine și concurenții tăi.

 

P.S. Programarea unui site trebuie să fie conform celor mai bune practici internaționale W3C Markup Validation Service.

Ți-a plăcut articolul? Te încurajăm să-l distribui. Susține educarea pieței din Moldova cu privire la promovarea online.