Sisteme de Management (CRM/ERP)

Creare siteme de management CRM

CRM (Customer Relationship Management) – reprezintă un set de strategii, politici și tehnologii destinate atragerii, reținerii și fidelizării clienților. Într-un sens larg, CRM include activitățile aferente departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic relativ la clienți, potențiali clienți, furnizori și parteneri.

 

Scopul unei aplicații CRM este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia. Un sistem CRM susține atragerea celor mai profitabili clienți și generarea de noi oportunități pe clienții existenți.

Un sistem CRM acoperă 4 componente de business:

  • Front-Office: operațiunile din această categorie reprezintă interacțiunile directe cu clientul, precum întâlniri de vânzări, prezentări, telefoane, e-mail-uri, servicii online etc.
  • Back-Office: reprezintă procesele care au efecte implicite asupra activităților de front-office, precum activitățile de marketing, prospectare, service
  • Managementul relațiilor de business cu alte companii: parteneri, furnizori, vendori, retaileri, influenceri, leaderi de opinie, presă. Această componentă include atât activități de front-office, cât și back-office.
  • Analiza centralizată a datelor: operațiune cu scopul de a elabora campanii de marketing, strategii de vânzare, fluxuri intuitive de lucru.

Structura unui sistem CRM 

Un sistem CRM poate acoperi mai multe tipuri de activități specifice unei companii:

  • Vânzări
  • Managementul clienților potențiali și al contactelor
  • Managementul oportunităților
  • Managementul conturilor (clienților)
  • Marketing
  • Serviciul de suport clienți
  • Analiză și previziuni de vânzări

sisteme-management-crm

Beneficiile implementării sistemului CRM

  1. Încheierea mai multor tranzacții într-un timp mai scurt. Datorită prelucrării mai operative și calitative a solicitărilor clienților creste volumul de vânzărilor.
  2. Mărește eficiența managerilor de vânzări. Se mărește numărul de clienți deserviți de un manager de vânzări.
  3. Se mărește nivelul satisfacției clienților ce duce la fidelizarea clienților astfel mărind volumul vânzărilor. Notorietatea și valoarea companiei crește.
  4. Toate datele și tranzacțiile clienților sunt stocate într-o bază de date securizată. Accesul angajaților la informații are loc în conformitate cu responsabilitățile sale și funcția pe care o deține. Acesta reduce riscul de denaturare și falsificare de informații despre tranzacțiile încheiate.
  5. Compania nu pierde clientul odată cu plecarea managerului de vânzări – toate informațiile despre client și tranzacții sunt stocate în sistem.
  6. Scad cheltuielile operaționale a companiei și oferă posibilitatea de a automatiza operațiunile de rutină: convorbiri telefonice cu clienții, trimiterea de faxuri și e-mail-uri, etc.
  7. Sistemul ajută la respectarea regulamentului de interacțiune cu clienții companiei.
  8. Sistemul permite să se ia în considerare caracteristicile individuale, preferințele clienților, importanța acestora pentru companie.
  9. Datele statistice ne permit să se prezică nivelul de vânzări într-o anumită perioadă de timp.
  10. Fiecare client interacționează cu un manager de vânzări, care este personal responsabil pentru rezultatul vânzării, în același timp conducerea întreprinderii în orice moment (chiar și în absența managerului) pot face cunoștință cu situația la moment.
Comandă servicii de creare sisteme de management