TOP 6 factori SEO pentru 2016

Factori SEO 2016

Optimizarea pentru motoarele de căutare va rămâne actuală și în 2016 și va fi un element important în promovarea online a companiilor din Moldova.

 

Chiar dacă specialiștii SEO la nivel mondial oferă mai multe predicții pentru anul ce urmează, eu am să încerc să enumer doar factorii care sunt actuali pentru piața moldovenească. (Căutările vocale prin intermediul Siri, Google Now sau Cortana în Moldova vor fi actuale peste vreo 2 ani).

 

Mai jos veți găsi factori importanți în 2016 care vor influența pozitiv optimizarea SEO astfel încât să putem atrage mai mulți clienți din motorul de căutare Google.

 

SEO Local

Este foarte important să optimizăm site-ul local, asta ar însemna că e nevoie să adăugăm datele de contact a companiei în footer, header cât și în interiorul paginilor din site. E nevoie să adăugăm numele companiei, țara, orașul, strada, numere de telefoane, harta în cât mai multe locuri vizibile.

 

Exemplu de optimizare SEO locală: Clinica stomatologică Super Mega Dent care se află în sec. Botanica ar trebui să amplaseze pe site date de contact detaliate pe paginile despre companie, servicii, pagina contact și anume: Clinica stomatologică Super Mega Dent, Adresa Moldova, mun. Chișinău, sec. Botanica, bd. Dacia 72/x, Tel 022 456 xxx, Mob 079 xxx xxx + harta cu amplasarea companiei dacă este cazul.

 

Un utilizator, potențial client care va căuta în Google o clinică stomatologică în apropierea locului de trai sau a serviciului în sec. Botanica va găsi mai repede anume această clinică.

 

Optimizarea locală va ajuta companiile locale, fie ele din Bălți, Ungheni sau Ștefan Vodă, să își mărească traficul pe site evitând concurența națională sau internațională.

 

SEO Intern = User Experience

Optimizarea SEO internă se va axa nu doar pe adăugarea cuvintelor cheie în titlurile meta, în H1, H2 sau în texte. Optimizarea internă este egalată cu experiența de interacționare a utilizatorilor cu un site web.

 

În 2016 e nevoie să luăm în considerație factori precum reducerea vitezei de încărcare a site-ului, asigurarea unei securități mai bune a acestuia cât și crearea unei interfețe mai prietenoase pentru utilizatori. Dacă vrem să avem clienți atunci e nevoie să facem în așa mod încât acestora să le fie ușor să găsească informația pe site și să poată comanda produse sau servicii.

 

Content Video

Prezența contentului video relevant pe o pagină cu același subiect va propulsa această pagină în topul rezultatelor în Google. E nevoie să creăm content video util și să îl plasăm pe paginile cu servicii sau din blog. Contentul video trebuie să răspundă la necesitățile clienților, fie despre cum să folosească un produs sau serviciu sau despre beneficiile acestora.

 

Contentul video este asimilat mai ușor de utilizatori și are un impact major în optimizarea SEO.

 

SEO Pentru Dispozitive Mobile

Optimizarea SEO trebuie efectuată atît pentru versiunea desktop cât și cea mobilă a site-ului. 37% din utilizatorii de internet din Moldova folosesc telefonul mobil sau tableta atunci când navighează pe internet și această cifră va crește și în anul 2016. De aceea este important să optimizăm site-ul pentru acest grup de potențiali clienți.

 

Responsive design și viteza de încărcare a site-ului pe dispozitivele mobile vor fi factori cheie în anul ce urmează.

 

Comportamentul Utilizatorilor pe Site

De multe ori goana după trafic, click-uri, like-uri, share-uri ne face orbi și nu analizăm de fapt ce se petrece pe site după ce utilizatorii sau clienții au interacționat cu un banner, anunț, articol de pe un site informațional sau din Social Media.

 

Un factor cheie care va influența optimizarea SEO în 2016 va fi comportamentul utilizatorilor pe site. Timpul petrecut pe site, numărul de pagini vizitate, acțiunile făcute după interacționarea cu site-ul (mențiuni sociale) vor fi un semnal important pentru motoarele de căutare. Toate acestea sunt factori de relevanță a site-ului pentru utilizatori, iar după cum știm Google ne recomandă să creăm site-uri pentru utilizatori și nu pentru motoarele de căutare.

 

Google Analytics ne ajută să analizăm comportamentul utilizatorilor pe site dar și alți indicatori de performanță a unui site.

 

Content Marketing

Scrierea, publicarea și distribuirea contentului relevant vor fi un factor tot mai important în optimizarea SEO a unui site.

 

Pe lângă faptul că este o metodă eficientă de promovare online pe termen lung care ne ajută să construim, consolidăm o audiență loială în jurul unui brand, content marketingul ne ajută la acumularea mențiunilor sociale (like-uri, share-uri, comentarii, tweet-uri) din Facebook, Twitter, Google+ cît și a backlink-urilor de pe site-uri externe, care vor fi și în 2016 factori SEO importanți.

 

Concluzie

Optimizarea SEO nu a murit în 2015 și nici nu va muri în 2016. Procesul de optimizare capătă o nouă formă focusându-se în primul rând pe experiența de interacțiune a utilizatorilor cu un site web. Cu cât un site este mai relevant, intuitiv, comod, util, valoros cu atât acesta va fi propulsat de Google în top, iar asta înseamnă mai mult trafic calitativ, mai mulți clienți.

 

Te invit să distribui articolul dacă crezi că este util prietinilor tăi!