Timpul petrecut pe site – factor SEO important

timp-site-factor-seo

Un factor tot mai important în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și obținerea pozițiilor de top în Google este durata timpului petrecut pe site (pagină web) de către un vizitator înainte de a se întoarce la SERP (pagina de rezultate a motorului de căutare).

Altfel spus, cu cât este mai mare timpul petrecut pe o anumită pagină, cu atât mai bine, deoarece acest lucru indică faptul că vizitatorul a găsit informația necesară pe care o căuta.

3 minute și 10 secunde

Un studiu recent realizat de SearchMetrics susține această afirmație. Ei au descoperit că timpul mediu petrecut de un vizitator pe paginile care au poziții de top în Google este de 3 minute și 10 secunde.

3 minute și 10 secunde timp petrecut pe o singură pagină este un indicator destul de greu de obținut și asta ne arată foarte clar rapoartele din Google Analytics.

Da, în Moldova, nu avem astfel de concurență ca în alte țări mult mai dezvoltate, unde companiile duc o luptă tot mai mare pentru a câștiga un loc sub soare, și anume pozițiile de top în motorul de căutare Google.

Cu toate aceste, și la noi se atestă o concurență tot mai strânsă pe anumite domenii: construcții (companii de construcții, materiale de construcții și finisaj), turism (hotele, pensiuni, bilete avia), medicină (centre medicale, stomatologii) etc.

Te întrebi ce ar trebui să faci pentru a îmbunătăți timpul petrecut pe site și cum să fii în pas cu ultimele tendințe SEO?

Mai jos vei găsi răspunsul.

 

Crează conținut mai bun

Prima sugestie pentru a mări timpul petrecut pe site este să produceți un conținut mai bun (vezi tipuri de content pe site). Asta ar însemna să creați conținut (articole, infografice, video-uri) care vor conține informație valoroasă pentru vizitatori.

content-util-video-grafice

Valoarea contentului se măsoară astfel:

  • Utilitate – content ce provoacă la acțiune sau conținut educativ
  • Divertisment – content amuzant, neobișnuit, surprinzător
  • Accesibil – content ușor de înțeles, bine structurat

Pe lângă calitatea conținutului, e nevoie ca lungimea articolelor să aibă o formă mai mare (long read-uri). La nivel mondial, articolele care apar în top Google au o lungime de aproximativ 1800 de cuvinte. Pe anumite subiecte, unde concurența este foarte mare, acestea ajung la 4000 – 5000 de cuvinte.

În Moldova, datorită concurenței mai slabe, e de ajuns să scrieți articole utile, optimizate după cuvinte cheie relevante cu o lungime de 700 -1200 cuvinte.

 

Legături interne și recomandări de conținut

O altă sugestie care o să vă ajute enorm la reținerea vizitatorilor pe site și îmbunătățire bounce rate (rata de respingere care normal trebuie să fie sub 40% ) este crearea legăturilor directe și folosirea recomandărilor de conținut.

linkuri-interne-articole-recomandate

Legăturile directe sunt link-urile interne pe care le plasăm în conținut care fac trimitere spre alt conținut din interiorul site-ului. Astfel facem legătura între pagini relevante și acumulăm link-uri relevante interne, care, de asemenea, reprezintă un factor important în optimizarea internă a unui site web.

Recomandările de conținut sunt articolele care apar la finele fiecărei postări din blog, astfel oferim utilizatorilor sugestii referitor la alte articole relevante și care ar fi interesante acestora.

Vezi articol: Blogul – instrument de marketing pentru companii.

 

Alte idei de îmbunătățire a timpului petrecut pe site

  • Folosiți content vizual în articole (imagini, video, hărți, grafice) – are un impact cu 40% mai mare asupra utilizatorilor.
  • Mobile friendly (Responsive Design) – 60% din căutările Google sunt de pe un dispozitiv mobil
  • Îmbunătățiți viteza de încărcare a site-ului – utilizatorii se așteaptă ca site-ul web să se încarce în maxim 2-3 secunde

 

DE EVITAT

  • reclamele pop-up
  • muzica din fundal
  • prezentări video care pornesc automat
  • linkuri în exces către pagini externe

 

Dacă ți-a plăcut articolul te invit să îl distribui prietenilor tăi.