Promovare pe Google: SEO & PPC

seo-sem-ppc

SEM sau Search Engine Marketing reprezintă totalitatea acțiunilor de promovare a unui site pe motoarele de căutare. În Moldova promovarea SEM se rezumă la promovarea pe Google deoarece peste 80% din utilizatorii de internet folosesc anume Google atunci cînd caută produse sau servicii, informație utilă, noutăți etc.

SCOPUL SEM

Scopul promovării SEM constituie creșterea vizibilității unui site în motoarele de căutare cât și atragerea traficului calitativ către acesta. În consecință, crește recunoașterea brandului (brand awareness) cât și se măresc vânzările companiei.

FORMULA SEM

Promovarea pe Google are loc pe două căi, prin optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare și folosirea publicității Pay Per Click.

 

Formula promovării pe motoarele de căutare:

SEM = SEO + PPC (Pay Per Click)

sau,

SEM = Trafic organic + Trafic plătit

 

Pentru a înțelege mai bine această formula și care este diferența dintre SEO și PPC vom explica pe pași termenii și interdependența dintre aceștia.

SEO

SEO sau Search Engine Optimization reprezintă totalitatea tehnicilor de îmbunătățire a site-ului cu scopul de atrage trafic organic din motoarele de căutare (Google, Yahoo, Bing, Yandex). Traficul organic este perceput ca trafic gratuit. Este adevărat că fără a otimiza site-ul este foarte greu ca să obținem trafic organic. Da, optimizarea SEO costă bani dar pe termen lung costul pentru un click este cu mult mai ieftin decât în cazul campaniilor plătite Pay Per Click.

 

Optimizarea SEO are loc pe 2 căi: optimizarea internă și optimizarea externă. Primele rezultate care pot fi obținute în urma optimizării ar fi 4-6 luni.

 

Avantajele optimizării SEO:

  • Promovare pe termen lung
  • Traficul organic este perceput ca factor natural și nu ca publicitate
  • Costul per click este relativ mic
  • Optimizarea SEO = calitatea unui site
  • Optimizarea SEO = costuri mai mici pentru camaniile Pay Per Click

 

Dezavantajele SEO:

  • Primele rezultate apar în decurs de 4-6 luni
  • Imposibilitatea de a optimiza site-ul după toate cuvintele cheie necesare

PPC SAU PAY PER CLICK

PPC sau Pay Per Click reprezintă modalitatea de promovare pe motoarele de căutare prin afișarea site-ului pe primele poziții în Google după anumite cuvinte cheie plătite. Achitarea se efectuează doar după ce utilizatorii click-ează pe reclamă.

 

Publicitatea Pay Per Click este o metodă ușoară de a atrage trafic către site chiar din prima zi. Unica problemă fiind bugetele destul de mari. Pe lîngă faptul că bugetele de publicitate sunt mari acestea necesită a fi și permanente.

 

Avantajele Pay Per Click:

  • Trafic către site chiar din prima zi
  • Poziții de top în Google garantate
  • Posibilitatea de a atrage trafic către site după toate cuvintele cheie relevante

 

Dezavantajele Pay Per Click:

  • Promovare pe termen scurt, nu este buget nu sunt intrări pe site
  • Costuri relativ mari pentru click
  • Utilizatorii percep PPC ca publicitate – deseori nu intră pe site din acest motiv

INTERDEPENDENȚA DINTRE SEO ȘI PPC

Interdependența dintre SEO și PPC este faptul că SEO ne ajută să avem rezultate mai bune atunci când folosim Pay Per Click. Dacă SEO reprezintă calitatea unui site web, atunci calitatea este egală cu relevanța cuvintelor căutate și rezultatele pe care ni le oferă motoarele de căutare.

 

Cu cât un site este mai bine optimizat SEO cu atît prețul pentru un click folosind Pay Per Click va fi mai mic. În același timp, poziționarea între anunțurile plătite va fi mai de top, astfel se majorează rata de click-are (CTR – Click Trough Rate).

Concluzie

O strategie de Search Engine Marketing reprezintă capacitatea de a folosi un mix dintre SEO și SEM. Doar împreună combinând cele două putem obține cele mai bune rezultate de promovare pe Google.

Ți-a plăcut articolul? Te încurajăm să-l distribui. Susține educarea pieței din Moldova cu privire la promovarea online.