OPTIMIZAREA SEO IN 5 MINUTE

OPTIMIZARE-SEO-5-MINUTE

Acest articol are menirea de a lămuri în 5 minute ce este optimizarea SEO și care sunt principiile de bază generale în optimizarea unui site pentru motoarele de căutare.

 

Ce este Optimizarea SEO?

 

Optimizarea SEO este posibilitatea de a atrage trafic organic calitativ către un site din motoarele de căutare  prin îmbunătățirea parametrilor tehnici ale site-ului. Mai mult trafic calitativ înseamnă mai mulți potențiali clienți.  Mai mulți potențiali clienți înseamnă mai multe vînzări, respectiv mai mult profit. Sună bine așa-i?

 

Deci, te întrebi ce trebuie să faci din start ca să ai un site “sănătos” bine optimizat? E nevoie să respecți minim următoarele 5 principii în optimizarea SEO.

DOMEN ȘI HOSTING

Daca ai un bussines local axat doar pe piața Republicii Moldova ar trebui să cumperi domen .md. Site-urile optimizate corect cu .md vor avea rezultate mai bune în SERP (pagina cu rezultate în motoarele de căutare) decît site-urile  cu  .eu, .info, .com

 

Din start rezolvă problema cu www. redirect. Tot ce trebuie să faci e să redirecționezi traficul de pe www. pe fără (Exemplu: traficul de pe site-ul www.exemplu.md trebuie redirecționat pe exemplu.md). Altfel, motoarele de căutare vor vedea site-ul tău ca două site-uri diferite iar asta înseamnă dublarea contentului ce se penalizează de către Google și este în detrimentul optimizării SEO.

 

Ce ține de hosting, alege un hosting care are o viteză de încărcare rapidă, care nu cade la fiecare pană de curent J. Un site trebuie să fie accesibil utilizatorilor  24/24, 7 zile pe săptămînă. Viteza de încărcare a site-ului de asemnea este un factor cheie în optimizarea SEO, timpul de încărcare a unui site trebuie să fie sub 2 secunde.

 

Atenție! Viteza de încărcare a site-ului poate fi afectată și de cît de bine este programat site-ul. Conform best practicies în webdeisgn, un site trebuie să aibă nu mai mult de 4 fișiere CSS și nu mai mult de 7 fișiere JavaScript.

ARHITECTURA SITE-ULUI

Optimizarea SEO este strîns legată de timpul petrecut pe site de utilizatori și rata de respingere a site-ului (bounce rate). Pentru ca un site să fie ușor în utilizare iar utilizatorii acestuia să petreacă mai mult timp pe site e nevoie să creăm o arhitectură a site-ului comodă pentru fiecare, devizînd site-ul în categorii și subcategorii.

 

Este recomandabil ca site-ul să conțină subcategorii de maxim nivelul 3 astfel ca utilizatorii să acceseze informația dorită din maxim 3 click-uri.

 

Pentru fiecare categorie și subcategorie e nevoie să creăm content (texte, imagini, video). E nevoie ca fiecare pagina să abordeze maxim o linie de subiect, care să conțină cuvinte cheie relevante și să răspundă la anumite întrebări sau nevoi ale clienților. O linie de subiect pe o singură pagină va favoriza apariația acesteia în topul rezultatelor ale motoarelor de căutare.

 

Mai simplu, pentru ca o pagină să fie bine optimizată ea trebuie să conțină:
– Doar o linie de subiect
– Titlu unic
– Descriere Meta unică
– URL unic

 

Mai multe detalii găsești în unul din articolele anterioare Optimizarea SEO și tipuri de content pe site.

GOOGLE ANALYTICS

Adaugă Google Analytics la site-ul tău pentru a monitoriza traficul pe site, canalele de unde provine traficul, comportamentul utilizatorilor pe site. Faptul că vom cunoaște mai multe date despre site ne va ajuta să înțelegem mai bine care sunt nevoiele clienților.

 

Mai multe date cunoscute despre traficul unui site înseamnă mai multe detalii pe care le putem influența pentru a îmbunătăți site-ul

 

De asemenea e nevoie să adaugăm site-ul în Google Webmaster Tools pentru a primi notificări ori de cîte ori apar probleme legate de site care au un impact negativ din punct de vedere SEO.

ADAUGĂ ROBOTS.TXT ȘI SITEMAP

Pentru ca motoarele de căutare să indexeze corect și rapid toate paginile unui site e nevoie să generăm și să adăugăm Robots.txt și Sitemap. Doar așa vom optimiza timpul de indexare și vom ușura viața roboților motoarelor de căutare iar ca bonus vom avea un plus pentru optimizarea SEO.

CALL TO ACTION

Scopul optimizării SEO este de a aduce mai mult trafic calitativ către site care ar rezulta mai multe vînzări directe sau indirecte care la rîndul său ar genera mai mult profit.

 

De multe ori însă site-urile nu conțin butoane call to action care ar stimula clienții să facă o anumită acțiune și anume:
– Să comande online (cumpărare online)
– Să sune la un număr de telefon
– Să se înregistreze la newsletter
– Să descarce o ofertă comercială în formă PDF etc.

Pentru a mări vînzările e nevoie să amplasăm butoane call to action pe fiecare pagina a site-ului. Una din cele mai răspindite și minime condiții este de a amplasa numărul de telefon în header și footer. De asemnea,  sunt binevenite diferite butoane care vor instiga la acțiune utilizatorii în textul fiecărei pagini.

 

Important! Adaugați call to action în Descrierile Meta a fiecărei pagini. Ele vor fi afișate în rezultatele motoarelor de căutare iar utilizatorii vor fi cu mult mai receptivi în a accesa anume site-ul Dvs.

 

Exemplu:

call-to-action-seo

 

Optimizarea SEO este un proces interesant și aduce rezultate benefice oricărei companii. Nu uita, optimizarea SEO este o metodă de promovare pe termen lung!