Optimizarea SEO aduce mai mulți clienți

Optimizare SEO - clienti

Optimizarea pentru motoarele de căutare devine un trend în Moldova. Apar tot mai multe companii și specialiști care oferă servicii SEO. Mulți din ei promit marea și sarea. Dar haideți să vedem cum anume putem îmbunătăți un site din punct de vedere SEO pentru a atrage mai mulți clienți.

CE ESTE DE FAPT SEO?

Optimizarea pentru motoarele căutare este un proces continuu de îmbunătățire a unui site web cu scopul de a crește numărul de intrări organice. Mai multe intrări organice înseamnă mai mult trafic gratuit calitativ pe termen lung care poate fi valorificat în clienți. Optimizarea SEO se asociază cu calitatea contentului și a experienței de utilizarea a unui site.

OPTIMIZAREA SEO = CALITATE ȘI ACCESIBILITATE

Toate eforturile de optimizare SEO trebuie să fie îndreptate în primul rând către utilizatori. Dacă utilizatorii vor fi mulțumiți atunci și motoarele de căutare te vor răsplăti cu trafic organic.

Atunci cînd vorbim despre experiența interacționării utilizatorilor ne referim nu doar la calitatea unui site web dar și la accesibilitatea acestuia.

 

UN SITE WEB TREBUIE SĂ FIE ACCESIBIL 24/24, 7 ZILE PE SĂPTĂMÂNĂ.

Un site trebuie să fie accesibil pe orice dispozitiv, fie desktop, tablet sau mobil. Peste 25% din traficul unui site reprezintă intrări de pe dispozitive mobile. Responsive design nu mai este o chestie de viitor, este un “must have”. În caz contrar tot acest trafic este pierdut iar asta înseamnă minus 25% din potențiali clienți.

 

Este important să ne asigurăm că site-ul se deschide în diferite browsere precum Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera fără a avea diferențe majore la nivel de design și afișare content.

 

Optimizarea SEO este magia între a înțelege ce caută oamenii pe internet și cum gândesc motoarele de căutare ce este relevant pentru aceștia. Oamenii caută răspunsuri la întrebări, informație care să îi ajute să-și rezolve anumite probleme. Google, la rândul său, oferă răspunsuri relevante reieșind din informația care se regăsește în internet.

FORMULA SEO

Optimizare Internă + Optimizarea Externă = SEO

OPTIMIZAREA SEO INTERNĂ

seo-intern-site

Optimizarea Internă stă la baza creării unui site web. La această etapă e nevoie să ținem cont de cele mai bune practici de programare conform W3C. De asemenea, trebuie să atragem atenția la structură și conținut și anume la prezența cuvintelor cheie relevante în link-uri, titluri, text etc.  Site-ul trebuie construit în așa mod încât să fie util și comod utilizatorilor, clienților dar nu pe placul directorului.

 

FACTORI CE INFLUENȚEAZĂ OPTIMIZAREA INTERNĂ A UNUI SITE

  • Lungimea URL–urilor

Folosiți URL-uri descriptive compuse din cuvinte cheie relevante despărțite prin cratimă.

 

  • Poziția cuvintelor cheie în Meta Title

Fiecare pagină a unui site trebuie să conțină un titlu unic care este afișat în browser. Acesta trebuie să conțină cuvinte cheie relevante chiar la începutul titlului iar lungimea acestuia nu trebuie să depășească 65 de caractere inclusiv spații libere.

 

  • Descrierile Meta

Fiecare pagină a unui site trebuie să aibă o descriere meta relevantă despre subiectul paginii, lungimea căreia nu va depăși 160 de caractere inclusiv spații libere.

 

  • Tilurile H1, H2

Fiecare pagină trebuie să conțină un titlu care va fi setat ca titlu H1, este cel mai important titlu din pagină și poate fi doar unul. Este recomandat să avem și titluri H2, titluri care vor despărți pagina în mai multe subcapitole dacă este cazul.

 

  • Viteza de încărcare a site-ului

Viteza optimă de încărcare este 2-4 secunde. Pentru a îmbunătăți viteza de încărcare e nevoie de optimizat codul site-ului, greutatea imaginilor, eliminat contentului flash etc.)

 

  • Folosiți cuvinte cheie în domen

Dacă doriți să creați un site nou e bine să folosiți un cuvînt cheie relevant în numele domenului iar dacă aveți un domen activ de mai mult timp nu vă întristați, vechimea domenului de asemenea este un factor SEO important).

 

  • Content

Informația trebuie să fie unică și relevantă pentru utilizatori (în nici un caz copiată). Folosiți cuvinte cheie relevante în texte, în titlul ALT (titlul imaginilor), folosiți content video optimizat etc.

 

  • Link-urile interne

Link-urile interne trebuie să fie relevante și descriptive. Folosiți link-uri în textul paginilor pe cuvinte cheie relevante pentru a crea o strategie de link-uri interne.

 

  • Link-uri externe

Folosiți link-uri externe cît mai puține, iar dacă o faceți, faceți trimitere doar către site-uri care au o autoritate bună în internet.

 

  •  www redirect

Site-ul trebui să fie activ doar într-o singură formă pentru utilizatori cât și pentru motoarele de căutare. Google vede site-ul www.mdigital.md și mdigital.md ca site-uri diferite care folosesc același content iar asta înseamnă dublicare de content ce este penalizat de acesta.

OPTIMIZAREA SEO EXTERNĂ

seo-extern-site

Optimizarea externă a unui site web este un preces  de lungă durată care se asociază cu acumularea backlink-urilor de pe surse externe.

 

Viteza de optimizare externă depinde de calitatea contentului. Când spun asta, mă refer la faptul că utilizatorii partajează între ei informație de calitate, content util sau viral  pe rețele de socializare, site-uri web, bloguri etc. Astfel site-ul devine mai popular, respectiv se mărește șansa de a atrage noi clienți.

 

RĂSPÂNDIREA INFORMAȚIEI ÎN INTERNET VA CONTRIBUI LA ACUMULAREA BACKLINK-URILOR ȘI A MENȚIUNILOR ÎN SOCIAL MEDIA – FACTORI MAJORI CE INFLUENȚEAZĂ OPTIMIZAREA SEO.

Tot ce trebuie să faci este să creezi și să plasezi pe site content care va fi răspîndit de utilizatori. În caz contrar, de răspîndirea informației va fi nevoie să te ocupi tu.

 

FACTORI CE INFLUENȚEAZĂ OPTIMIZAREA EXTERNĂ A UNUI SITE

Mențiuni în Social Media:

  • Google +1
  • Facebook Shares
  • Facebook Comments
  • Facebook Likes
  • Tweets

Acumularea backlink-urilor prin:

  • Plasare articole PR/Interviuri
  • Plasare guest post-uri
  • Blogging
  • Schimb de link-uri cu site-uri de nișă sau cu parteneri
  • Înscriere în directoare
  • Social Bookmarking

Important: Un backlink pe un site care are popularitate și credibilitate  mare în fața utilizatorilor și a motoarelor de căutare valorează mai mult decât 100 de backlink-uri de pe altele care au o autoritate scăzută. Google penalizează site-urile care cumpără backlink-uri care nu sunt obținute în mod natural.  Astfel de metode manipulatorii influențează negativ  optimizarea SEO iar ca rezultat site-ul poate să ajungă în lista neagră la Google.

Concluzie

Optimizarea SEO este o metodă de promovare pe termen lung care te ajută să atragi mai mult trafic calitativ, respectiv clienți. Procesul de optimizare este îndreptat spre calitatea unui site web cât și a interacțiunii utilizatorilor cu acesta.

 

Vezi detalii despre cum să atragi clienți folosind promovarea online.

Ai nevoie de servicii SEO? Nu ezita să ne contactezi – 079298791!

Distribuie articolul dacă crezi că este util prietenilor tăi!