Optimizarea pentru motoarele de căutare

optimizarea-pentru-motoarele-de-cautare

Termenul SEO se descifrează ca Search Engine Optimization (în romănă optimizarea pentru motoarele de căutare) a devenit un trend în 2015 pe piața din Moldova.

 

Tot mai multe companii sunt în căutarea specialiștilor care să le rezolve problema legată de apariția site-ului în topul motoarelor de căutare

CE ESTE SEO?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un proces de îmbunătățire a unui site web la nivel tehnic cât și vizual cu scopul de a atrage trafic organic calitativ din motoarele de căutare. Mai mult trafic organic însemnă mai mulți potențiali clienți.

 

Majoritatea persoanelor care nu cunosc acest domeniu asociază SEO cu adăugarea cuvintelor cheie pe site. Dacă ar fi totul astfel de simplu, toate site-urile ar fi în top pe prima pagină în Google. Sună utopic nu?

 

Inteligența și algorimtii de afișare a site-urilor în SERP (pagina cu rezultate returnate după efectuare unei căutari) sunt ținuti în secret de către motoarele de căutare precum Google, Yahoo, Bing, Yendex. Acești giganți nu oferă prea multe detalii despre cum trebuie să fie un site ideal astfel ca el să fie în top.

 

Din acest motiv, specialiștii SEO cercetează și analizează factori diverși care contribuie la optimizarea site-urilor. Faptul că motoarele de căutare în permanență schimbă algoritmii de căutare complică și mai mult viața specialiștilor din acest domeniu. Din acest motiv efortul depus pentru cercetare este unul continuu și de aici rezultă faptul că și optimizarea SEO este un proces continuu.

 

Tot aici, putem menționa și influența asupra prețurilor pentru serviciile SEO. Raportul dintre preț și calitate pentru servicii SEO sunt proporționale cu cunoștințele și practicile folosite de către specialiști în optimizarea site-urilor web.

 

Ca să fie mai clar, Google folosește peste 200 de criterii pentru algoritmii de căutare care sunt în permanență modificare, dintre care specialiștii SEO cunosc aproximativ 30. Deci nu e doar adăugarea cuvintelor cheie pe site. :)

 

Și dacă în mare parte până în 2015 se discuta mai mult despre criterii tehnice de optimizare precum ar fi:

  1. Crearea nucleului semantic relevant (analiza și selectarea cuvintelor cheie)
  2. Adăugarea cuvintelor cheie în conținutul site-ului
  3. Adăugarea cuvintelor cheie în descrierile Meta ale site-ului
  4. Setarea corectă a tagurilor H1, H2 – H6 etc
  5. Programare site / corectare greșeli conform W3C
  6. Implementarea corectă a strategiei de legătură a link-urilor interne
  7. Adăugarea XML Sitemap si Robots.
  8. Acumularea mențiunilor sociale (like, share, tweet, comentarii)
  9. Acumularea backlink-urilor de pe site-uri relevante
  10. Adăugarea site-ului în Google My Business etc.

atunci în 2016 trebuie să atragem atenție asupra conținutului relevant pe site, comoditatea de interacțiune a utilizatorilor cu site-ul (usability și user experience), accesibilitate site-ului pe diferite  dispozitive mobile (responsive design), viteza de încărcare a site-ului etc.

 

Dacă până acum optimizarea SEO era bazată mai mult pe criterii tehnice acum, în 2016, e ne voie să punem accent pe utilitatea, relevanța și accesibilitatea site-urilor pentru utilizatori.

 

Atunci când construim un site e nevoie să răspundem la următoarele întrebări ca să fim siguri că site-ul va corespunde necesităților utilizatorilor:

  • Site-ul este comod în utilizare?
  • Contentul pe site este calitativ, relevant?
  • Site-ul poate fi accesat de pe dispozitivele mobile?
  • Site-ul arată ok în toate browser-ele?
  • Site-ul se încarcă rapid?

Optimizarea pentru motoarele de căutare poate avea și efect invers. Efectul negativ se datorează supra-optimizării site-ului prin adăugarea/suprasaturarea textelor cu cuvinte cheie, adăugarea acestora într-un mod artificial, cumpărarea/obținerea backlink-urilor de pe site-uri cu reputație proastă etc.

 

Toate acestea sunt tehnici folosite de specialiști SEO care promit marea și sarea și vă oferă rezultate imediate. Unica problemă este faptul că rezultatele sunt de scurtă durată iar motoarele de căutare (Google, Yandex etc) penalizează astfel de tactici. Astfel de site-uri sunt introduse în lista neagră iar ca efect acestea nu mai apar în top. Ulterior fiind foarte greu de readus site-ul la o viață normală.

 

Pentru a evita efectele negative din punct de vedere SEO, adresează-te la specialiști care folosesc doar metode sigure care nu contravin cu politica motoarelor de căutare.

Concluzie

Optimizarea SEO este un process continuu care are un efect de promovare online de lungă durată. Costul investiției inițiale pentru optimizare este relativ mare, în schimb pe termen lung costul per click este unul foarte mic iar volumul de trafic organic devine tot mai mare și mai calitativ.

 

Te încurajăm să distribui articolul pentru a contribui la educarea pieții (educarea clienților) din Moldova cu privire la optimizarea pentru motoarelor de căutare.