META TAG-URILE: IMPORTANTA SI BENEFICII SEO

Meta-taguri-impotanta-seo

Acest articol am să îl expun în forma unei istorioare ca să fie clar, pe înțelesul tuturor (mai ales pentru companiile comerciale).

 

Într-o zi, Compania “Moldova” SRL care activează în Chișinău a hotărît să fie și ea în rînd cu lumea și să își realizeze visul de a avea un siteweb. Directorul companiei poruncește managerului pe marketing să găsească pe cineva care să îi realizeze acest vis.

 

 Managerul pe marketing cît și directorul, din lipsă de experiență angajează o companie de webdesign sau un freelancer pentru executarea lucrării în cauză. După stabilirea cerințelor tehnice directorul rămîne împăcat cu gîndul că peste o lună site-ul va fi gata iar clienții vor năvăli să cumpere produsele și serviciile oferite de acesta.

 

Timp de o lună se produc zeci de schimbări în macheta de design la cererea directorului, site-ul final reprezentînd 90% din cerințele tehnice stabilite la început. Compania de webdesign totuși finalizează proiectul cu chin cu vai, prezentînd solemn minunea de site. Site-ul funcționează. Directorul începe să se laude tuturor cumetrilor și prietenilor că are acum un site. În decurs de două-trei săptămîni, însă, euforia începe a se potoli iar directorul își dă seama că site-ul, chiar dacă e frumos, nu aduce nici un client.

 

Aici povestea se finisează. Și știi de ce? Pentru că nimeni nu i-a explicat directorului că un site web în internet, fără optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) și fără o strategie complexă de promovare online, e asemenea unui flyer amplasat într-un sertar. Un astfel de site este aproape imposibil de găsit în motoarele de căutare.

 

Conform unui studiu, aproximativ 60% din traficul lunar al unui site web sunt utilizatori care au accesat site-ul căutând informație despre produse și servicii în motoarele de căutare.

 

Te întrebi ce să faci?

Minimul necesar este să adaugi Title Tag și Meta Description pentru toate paginile site-ului.

 

CE ESTE TITLE TAG?

Title Tag-ul reprezintă titlul fiecărei pagini din site. Fiecare pagină trebuie să aibă un titlu (Title Tag) unic, descriptiv care să comunice atît motoarelor de căutare dar și utilizatorilor despre ce este pagina accesată. Title Tag-urile au o importanță majoră din punct de vedere a optimizării pentru motoarele de căutare (SEO) dar și din punct de vedere a experienței utilizatorilor pe site (user experience), de aceea trebuie să oferim o importanță majoră acestora.

 

Acesta este formatul optimal al unui Title Tag

Cuvânt cheie primar – Cuvint cheie secundar | Nume Brand

 

Exemplu pe înțeles
Servicii SEO – Chișinău, Moldova | MDigital

 

Important! Lungimea maximă a Title Tag-urilor este de pînă la 60 caractere inclusiv spațiile libere.

Exemplu-Descriere-Meta-Corecta

CE ESTE META DESCRIPTION?

Descrierile Meta (din eng: Meta Description) reprezintă descrierea succintă a paginii accesate atît pentru motoarele de căutare cît și pentru utilizatori. Ideal, fiecare pagină trebuie să aibă o descriere unică care să conțină cuvinte cheie și să îi motiveze pe cei care caută în Google, Yahoo, Bing, Yandex să acceseze pagina afișată.

 

Exemplu de Meta Description
MDigital este o agenție de digital marketing care oferă servicii de elaborare site-uri web optimizate (SEO) pentru motoarele de căutare. Sună acum: 079 29 87 91!

 

Important! Descrierile Meta nu trebuie să depășească lungimea de 160 de caractere inclusiv spații libere.

 

Acum deja cunoști unul din pașii importanți în optimizarea SEO. Mai sunt foarte multe de învățat și de aplicat pentru a ajunge în topul motoarelor de căutare. La moment însă acesta ar fi primul pas de implimentat.

 

Citește mai multe aici pe blog cît și la alți specialiști în domeniu. Nu uita, un client informat este un client protejat.

 

P.S. Crează un cont în Google Analytics (instrument gratuit de masurarea și analiză a vizitatorilor  și a comportamnetuui acestora pe site și nu numai :)) dacă încă nu ai unul, ca să vezi de unde vin vizitatorii pe site-ul tău și cum evoluează acesta.

 

Mult succes.