Companii de construcții Moldova – trafic site web

Companii constructii Moldova - trafic site

Piața imobiliară primară din Republica Moldova este în continuă dezvoltare. În ciuda faptului că populația pleacă activ peste hotare, companiile de construcție își mențin ritmul de a construi blocuri și complexe locative noi.

Datorită posibilității de a targeta cât mai precis potențialii clienți după vârstă, sex, posibilități financiare, locație (putem targeta cetățeni care locuiesc în Moldova cât și pe cei plecați peste hotarele țării care ar putea fi potențiali investitori în imobile noi), interese etc.), promovarea pe internet  se consideră a fi una din cele mai eficiente și puțin costisitoare.

În acest sens, am încercat să vedem cum se promovează companiile de construcții în mediul online și dacă folosesc acestea inteligent toate sursele posibile de a atrage clienți.

Mai jos sunt prezentate sursele de trafic a unor companii astfel încât ne vom putea ușor da seama cât de complex folosesc acestea promovarea pe internet.

Companiile de construcții sunt afișate în ordine alfabetică și nicidecum după performanța de promovare în mediul online.

Pentru a înțelege mai bine graficele de mai jos e nevoie să explicăm ce reprezintă fiecare tip de trafic analizat în acest articol.

Tipuri de trafic a unui site web

  • Trafic Direct – în cele mai dese cazuri acest trafic este generat de faptul că utilizatorii au tapat/scris în browser denumirea exactă a site-ului (Ex – www.companie-constructie.md). Prezența sau lipsa traficului din această sursă ar însemna că utilizatorii cunosc sau nu numele brandului/site-ului.
  • Referral – este trafic ce survine de pe linkuri externe, de pe alte site-uri. Putem atrage trafic referral prin plasarea articolelor ce conțin link-uri către site-ul companiei, înregistrarea site-ului pe site-uri bookmarking etc.
  • Search – trafic ce rezultă din căutările pe motoarele de căutare (Google, Yandex etc), datorită optimizării site-ului pentru motoarele de căutare cât și a cuvintelor cheie plătite folosind Google Adwords.
  • Social – trafic care îl putem  atrage de pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram, Google+, Twitter, Odnoklassniki etc.)
  • Mail – trafic generat de campaniile de email marketing. Este foarte important să folosim taguri UTM pentru a putea monitoriza corect acest timp de trafic, altfel riscăm ca acesta să fie văzut de Google Analytics ca Trafic Direct.
  • Display – trafic acumulat în urma plasării de bannere online prin intermediul rețelei Google Display Network sau a site-urilor locale.

 

1. Astercon

astercon-internet

2. Basconslux.md

basconslux-internet

3. Dansicons

dansicons-internet

4. D&D

d-d-internet

5. Delmar

delmar-internet

6. Eldorado Terra

eldoradoterra-internet

7. Exfactor

exfactor-internet

8. Glorinal

glorinal-internet

9.

gonvaro-con-internet

10. Inamstro

inamstro-internet

11

lagmar-internet

12. Orizontconstruct

orizontconstruct-internet

13. Reconscivil

reconscivil-internet

14. Urbanconstruct-TT

urbanconstruct-internet

 

 

Dat fiind faptul că nu cunoaștem cu exactitate cifra totală a traficului a acestor site-uri web, este imposibil să ne expunem asupra eficienței strategiilor de promovare online a companiilor de construcții examinate în acest articol.

Ceea ce putem observa este faptul că companii de construcție nu folosesc toate canalele posibile pentru a atrage trafic calitativ pe site, astfel ca mai apoi să îl convertească în clienți.

Putem observa că aproape toate companiile nu folosesc strategii de email marketing și plasare de bannere prin intermediul rețelei Google Display Network (tot aici putem menționa faptul că nu folosesc instrumente precum Remarketing/Retargeting pentru a arăta publicitatea utilizatorilor care deja au interacționat cu site-ul). Aceste canale fiind unele din cele mai ieftine dar și unele din cele mai importante.