TOP 3 KPI’S ÎN GOOGLE ANALYTICS

google-analytics-indicatori-performanta-moldova

Google Analytics este un instrument online cu ajutorul căruia putem analiza datele statistice cu privire la vizitatorii unui site.

 

Pentru a conecta Google Analytics cu site-ul tău e nevoie să urmezi următorii pași pentru înscriere și configurare descriși în noțiunile introductive despre Google Analytics.

 

Odată ce ai adăugat Google Analytics la site și ești în faza de familiarizare cu acest instrument, îți recomand să analizezi următorii 3 KPI’s sau indicatori de performanță:

 

1. AUDIENȚA SITE-ULUI: VIZITELE TOTALE, VIZITATORII UNICI, VIZITATORII NOI VS RECURENȚI.

Analiza audieței site-ului îți va permite să înțelegi care este numărul total de vizite pe o perioadă anumită de timp (zi, săptămână, lună, an), îți va permite să vezi care este numărul total de vizitatori unici, cîți dintre aceștea au revenit pe site (sunt loiali brandului, site-ului).

audienta-site-google-analytics

Aceste date din Google Analytics te vor ajuta să înțelegi cantitativ volumul total de utilizatori/vizitatori ai site-ului, cum a evoluat dinamica intrărilor în diferite perioade de timp. Astfel vei putea înțelege mai bine care din factorii externi (campanii de promovare online, campanii publicitare TV, campanii de promovare offline) au influențat asupra fluxului de vizitatori pe site.

 

Cu ajutorul la Google Analytics de asemenea vei analiza regiunea geografică a vizitatorilor dar și alte criteriile demografice (vârstă și sex). Toate aceste date le poți folosi la crearea și planificarea strategiilor de promovare.

 

2. SURSA PROVENIENȚEI TRAFICULUI PE SITE: CANALE , SURSE

O data ce vei înțelege care este audiența site-ului cred că vei fi curios să afli de unde și cum au găsit vizitatorii site-ul tău. Google Analytics te va ajuta să vezi care sunt canalele și sursele de unde au venit utilizatorii pe site-ul tău.

 

Acestea sunt canalele de proveniență a traficului pe site:

  • Direct Traffic – Intrări directe (atunci când vizitatorii au tapat URL direct. Exemplu: www.mdigital.md)
  • Organic Search – Căutări organice (atunci cînd utilizatorii intră pe site după efectuarea unei căutări și au accesat rezultatele organice (neplătite) în motoarele de căutare (Google, Yandex, Bing))
  • Referral – Intrări retrimise (atunci cînd vizitatorii intră de pe linkuri amplasate pe alte site-uri din internet (link-uri din comentarii, link-uri din articole comerciale, link-uri de pe site-uri de anunțuri (999.md, makler.md) link-uri de pe site-uri de social bookmarking etc)).
  • Social – Intrări din rețelele de socializare (Facebook, Linkedin, Google+, Twitter)
  • Paid Search – Intrări din publicitate plătită (text sau display) din Google Adwords, Yandex Direct etc.

trafic-organic-platit-google-analytics

Iar așa arată sursele de unde provin intrările pe site:

surse-trafic-google-analytics

Dacă sunteți atenți, majoritatea intrărilor în acest caz sunt din intrări din căutările organice, fapt ce se datorează optimizării SEO efectuate. (Site – catalog cu produse, bazat pe vânzarea de sisteme de încălzire pe bază de combustibil solid în Republica Moldova, segment premium).

 

Analiza canalelor și surselor de unde provin vizitatorii pe site te va ajuta să planifici mai bine strategiile de promovare. Statistica cu privire la sursa provenienței traficului pe site îți va deschide harta cu canalele online care aduc cele mai multe vizite pe site și în care merită să investești mai mult.

 

Datele despre mediul de unde provin vizitatorii pe site este un indicator calitativ al canalelor și surselor online în care se merită să investești bugetul de promovare.

 

3. URMĂRIREA COMPORTAMENTULUI PE SITE: RATA DE RESPINGERE, TIMPUL PETRECUT PE SITE, PAGINI ACCESATE

După ce ai analizat audiența și sursele de proveniență a traficului pe site îți recomand să analizezi și comportamentul utilizatorilor pe site.

comportament-trafic-site-google-analytics

Google Analytics îți oferă statistici despre cele mai accesate pagini, timpul mediu petrecut pe site de vizitatori și care este rata de respingere a site-ului.

 

Faptul că vei putea analiza comportamentul utilizatorilor pe site te va ajuta să înțelegi mai bine care informație este mai relevantă și utilă pentru publicul țintă, care articole sunt cele mai citite și care din produsele sau serviciile oferite sunt mai solicitate. Astfel vei putea crea și mai multă informație pe placul clienților și vei crește popularitatea brandului cât și a site-ului.

 

În mediu, un utilizator, accesează 3-4 pagini și petrece 2-3 minute pe site pe durata unei sesiuni. Rata de respingerea a site-ului în medie este 30%. Vezi articol: timpul petrecut pe site – factor SEO important.

 

De la caz la caz, de la site la site aceste date pot să difere. Sunt o mulțime de factori ce determină aceste variabile și anume: calitatea informației, ușurința de navigare pe site, strategia de link-uri pe site, optimizarea site-ului pentru varianta desktop, tabletă, mobile, viteza de încărcare a site-ului etc.

 

Analiza indicatorilor de performanță a site-ului cu ajutorul la Google Analytics te va ajuta să vezi dinamica de dezvoltare a site-ului pe termen lung. Astfel după o perioadă îndelungată de timp vei putea analiza cum a evoluat site-ul an de an, vei putea analiza cum a crescut site-ul sau care au fost perioadele de stagnare.

 

Google Analytics este un instrument foarte complex care te poate ajuta de asemenea să stabilești și să urmărești prin intermediul acestuia anumite acțiuni (conversii) pe site cum ar fi: cumpărarea unui produs online, descărcare unei oferte comerciale în format PDF, înscrierea la newsletter, trimiterea unei comenzi online etc. Despre toate acestea însă îți voi scrie în unul din articolele următoare: Setarea și urmărirea acțiunilor în Google Analytics.

 

Mult succes în promovare!