PUTEREA MARKETINGULUI DIGITAL

puterea-marketingului-digital

Marketingul Digital constituie totalitatea formelor de comunicare și interacționare a unui brand cu clienții săi folosind canalele online existente.

Tendințele globale dar și locale ne arată o creștere considerabilă a utilizatorilor în mediul online. Odată cu aceasta companiile mari și mici au redirecționat o parte din bugetele de promovare anume în mediul online, acolo unde potențialii clienți dar și existenți își petrec timpul.

Marketingul Digital cuprinde o serie de tehnici și platforme care permit interacționarea unei companii cu utilizatorii/clienții într-un mediu confortabil pentru aceștea. De multe ori publicitatea este ascunsă sau oferită într-un mod creativ lăsând emoții pozitive. Astfel se reduce considerabil bariera monologului creat în urma publicității tradiționale (TV, radio, presa scrisă).

Companiile au înțeles, sau trebuie să înțeleagă că anume mediul online le dă posibilitatea de a targeta clienții, de a comunica eficient cu aceștea, de a promova produse și sevicii într-o formă mai creativă decât o făceau până acum.

Este foarte important ca în mediul online să creezi o comunitatea strînsă de utilizatori în jurul brandului pe care îl deții, astfel vei putea vinde idei, produse, servicii mult mai ușor. Mai bine spus, pentru ca afacerea ta să crească și să se dezvolte este necesar să creezi un trib în jurul tău pe care îl vei “hrăni” constant cu informație utilă iar pe alocuri chiar și senzațională.

Ca să reușești să construiești o comunitate strânsă e nevoie să alegi canalele online ce se potrivesc cel mai mult afacerii tale. Nu îți fie frică să experimentezi. La început, e foarte bine să construiești o “pânză de păianjen”folosind toate sursele posibile. Peste o perioadă anumită ai să înțelegi care din ele sunt eficiente și care nu. Astfel vei redirecționa informația către utilizatori doar prin canalele în jurul cărora s-a format o comunitate strânsă.

Pașii care te vor ajuta să creezi o comunitate în jurul afacerii tale:

Crează un site web

1. E nevoie să îți creezi un site care să vândă. Un site cu un design plăcut, ușor de utilizat, optimizat pentru motoarele de căutare. Site-ul trebuie să conțină informația generală, categoria serviciilor și produselor pe care le oferi, datele de contact și blogul cu noutăți sau sfaturi utile pentru utilizatori.

Optimizează Site-ul pentru motoarele de căutare

Este foarte importantă secțiunea “Blog” al site-ului și anume ideea de a oferi ceva util prin intermediul acestuia utilizatorilor. Scrierea aticolelor pe blog va genera informație nouă atât pentru utilizatori dar și pentru motoarele de căutare. Astfel va crește notorietatea site-ului și va apărea în topul rezultatelor de căutare după anumite cuvinte cheie ce se vor regăsi în articole. Scrierea articolelor este legătura interdependentă a succesului afacerii pe care o deții. Cât mai mult content de valoare (articole) cu atât mai multe vizite pe site, respectiv mai multe șanse ca să obții clienți noi.

După ce ai creat un site atrăgător cu informație utilă e nevoie să răspândești articolele, ofertele promoționale de pe acesta în mediul online.

Promoveazăte pe rețelele de socializare

2. Fii prezent pe toate canalele online posibile. E nevoie să îți creezi pagini/conturi în Social Media (Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Yotube), pe site-uri Social News/Bookmarking unde vei răspândi informația absolut gratuit ori de câte ori vei scrie un articol pe blog. În jurul fiecărei pagini se va crea în timp o comunitate care va interacționa cu brandul tău într-un mod prietenos iar tu vei putea fi mai aproape de dorințele și sugestiile acesteia.

Plasează Guest Post-uri

3. Roagă prietenii, cunoscuții să îți plaseze articolele în formă de Guest Post (articol recomandat) pe blogurile pe care le dețin.

Plasează articole publicitare

4. Plasează articole publicitare pe site-uri informaționale. Costurile de plasare pe aceste canale online sunt ceva mai mari în schimb poți obține feedback imediat.

Plasează bannere online

5. Plasează banere comerciale pe alte site-uri etc.

Fiecare canal are specificul său iar despre acestea voi vorbi în următoarele articole.

Lumea Marketingului Digital este imensă și foarte captivantă. Folosind cu iscusință posibilitățile acestuia poți promova cu succes afacerea ta investind mai puține resurse în comparație cu promovarea tradițională. E nevoie de voință și creativitate pentru a fi cu un pas înaintea tuturor.

Vă doresc succes în promovare!