PUBLICITATEA ONLINE – TRENDURI PENTRU 2016

publicitate-online-trenduri-2016-mdigital

Anul 2016 se așteaptă a fi un an bun pentru industria online. Este unica care se bucură de cea mai mare creștere a volumelor de publicitate în comparație cu publicitatea tradițională (TV, radio, OOH, presa scrisă).

 

Bugetele globale care au fost investite de către companii în anul 2015 în promovarea online au fost de aproximativ 146 mld. $ la nivel global, fixînd o creștere de 12,7 % față de anul 2014. Același trend se așteaptă și în anul 2016 doar că accentele vor fi puse un pic altfel pe formele de publcitate online.

 

Vă propun să analizăm care vor fi trendurile la nivel global cu privire la publicitatea online și cum vor afecta aceste trenduri piața locală din Moldova.

 

CONTENT MARKETING

Contentul a fost regele în 2015 și așa va rămâne și în 2016. Unica diferență  va fi faptul că dacă până acum se punea accent pe crearea a cât mai mult content sub diverse forme atunci acum va fi nevoie de focusat asupra calității acestuia.

 

Crearea contentului util, relevant și valoros care să meargă mână în mână cu produseleși serviciile oferite de către o companie vor produce un efect benefic asupra percepției cliențiilor asupra acestora. Content marketingul  ajută la crearea brand awareness-ului, la consolidarea relației dintre un brand și clienții săi, la creșterea vînzarilor.

 

Conform statisticilor oferite de forbes.com,  76% din companii vor folosi în 2016 content marketingul ca metodă de promovare online.

 

AD BLOCKING

Ad blocking-ul crește vertiginous la nivel global. În 2015 cifra utilizatorilor care și-au instalat un filtru pentru a nu mai veadea publicitatea online (în special bannere online) constituia aproximativ 200 mil la nivel global. Asta la rîndul său a generat bătăi de cap companiilor a căror publicitate nu mai este afișată acestor utilizatori, iar în rîndul publisher-urilor acest fenomen a generat peirderi de 22 miliarde de dolari la nivel global.

 

Ca efect , vom vedea în 2016 o creștere a bugetelor de publicitate către content marketing și o scădere continua a bugetelor pentru plasare bannere online.

 

Acest fenomen va afecta R. Moldova prin 2018, deoarece adblocking-ul va fi mult mai popular printre utilizatorii de internet iar eficiența și popularitatea plăsării bannerelor online va diminua în favoare metodelor mai inteligente de promovare online.

 

CONTENT VIDEO

Dacă content marketingul este regele atunci conținutul video este cireașa de pe tort. Contentul video este folosit la greu în diverse moduri pentru atingerea diferitor scopuri.

 

Utilizatorii de internet sunt persoane tot mai pasive iar conținutul video le oferă posibilitatea de a afla mai multe detalii printr-un singur click. Companiile crează conținut video despre produse și servicii folosindule atât în scop de marketing și conținut cât și pentru optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare.

 

Ca publicitate directă video este folosit în format Pre-roll,  Mid-roll, Post-roll sau format Intext.

 

SOCIAL MEDIA MARKETING

Promovarea pe rețelele de socializare va lua o amploare to mai mare, tot mai multe companii vor folosi această metodă pentru promovarea produselor și serviciilor pe care le prestează. Dacă e să vorbim despre rețeaua Facebook, atunci aceasta va devein mult mai atractivă pentru companii datorită noilor posibilități precum video slideshow, Facebook Notes etc.

 

Rețelele de socializare sunt pe larg întrebuințate în scop de promovare datorită diverselor forme de plasare publicitate dar și targetare foarte avansată. Asta la rîndul său ne oferă posibilitatea să atingem diferite obiective fie brand awareness, customer service sau vânzări.

 

DEVICE OPTIMIZATION

În 2016 un site web trebuie să fie posibil de accesat de pe orice dispozitiv mobil fie smartphone sau tabletă, indiferent de sistemul  de operare.  Este important acst lucru pentru companii deoarece în caz că site-ul nu este responsive (adaptat) pentru dispozitivele mobile există riscul de a pierde traffic important, potențiali clienți.

 

Consumul de internet de pe dispozitivele mobile a crescut în anul 2015. Peste 37% din utilizatorii de internet din Moldova  folosesc telefonul mobil sau tableta atunci cînd navighează pe internet. La nivel global utilizatorii de internet de pe telefoane mobile constituie cifra de 52,7%. Deci în 2016 ne putem aștepta la o tendință pozitivă de creștere a acestui indicator și pe piața internă.

 

DATA ANALYSIS

Analiza eficienței campaniilor de promovare în mediul online va avea un caracter mult mai intens. Se va pune accent pe ROI (Return on Investments) astfel încât să fie posibilă găsirea celor mai bune canale de promovare și direcționarea  bugetelor anume spre acestea.

 

În 2016 e nevoie să analizăm nu doar indicatori cantitativi ca volumul de trafic, click-uri, vizualizări dar și indicatori calitativi precum rata de conversie, frecvența de cumpărare, cecul mediu etc. O astfel de analiză poate fi facută prin integrarea tuturor proceselor unei companii cu un CRM (Custom Realation Management ).  Astfel se va putea montoriza nu doar eficiența campaniilor online dar și cele de la TV, radio etc.

 

Cine stăpâneşte mai multe date acela deţine puterea!

 

CONCLUZIE

Piața publicității online va avea de câștigat în anul 2016 în raport cu publicitatea tradițională. Factorii care vor influiența această creștere sunt posibilitatea exactă de targetare, formate și canale diverse de promovare, digitalizarea populației la nivel global.

 

Unele din cele mai evidențiate trenduri vor fi: implementarea content marketingului (crearea și distribuirea contentului valoros – texte, imagini, video, infografice), optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile cât și îmbunătățirea experienței utilizatorilor, analiza performanțelor campaniilor de publicitate online și aplicarea ulteriară a celor mai bune practici de promovare.

 

Date preluate de pe www.cmocouncil.org si www.marketingdive.com.