PLEDOARIE PENTRU EMAIL MARKETING

Importanta Email Marketing

Social Media reprezintă mai mult decât o sintagmă în vogă. Aceasta a ajuns să reprezinte un stil de viață pentru multe companii. Mulți oameni și organizații au abandonat noțiunea de prezență pe Web (ceea ce înainte obișnuia să desemneze un website sau o adresă electronică) în favoarea paginii de Facebook sau a contului de Twitter.

Așadar, ce transformări comportă email-ul ? Oare simbolul „@” și-a pierdut semnificația de adresă, iar în loc și-a însușit identitatea cuiva din Twitter ? Ar trebui să ne revizuim atitudinea referitor la email într-o lume schimbătoare și să înțelegem că acest instrument poate fi unul foarte puternic dacă este corect manevrat.

Pierderea încrederii în Email Marketing

Emailul a precedat chiar și Web-ul, deci nu este surprinzător că, pentru unii, acesta nu mai este atît de atractiv dat fiind faptul că multe alte platforme Social Media au venit cu fanfară. Twitter-ul găzduiește o multitudine de nume notorii de pe mapamond, în timp ce Facebook-ul reprezintă fața oficială pentru multe companii.

Drept dovadă, în luna mai a anului 2013, Linkedin a fost apreciat la suma de 10 miliarde dolari iar Facebook reprezintă în continuare o companie privată, a cărui cost poate ajunge la suma de 100 miliarde dolari. Pentru unii, aceasta ar însemna un al doilea dot-com bubble, pentru multe alte întreprinderi un argument în favoarea investițiilor în Social Media.

Prin contrast, Emailul nu este valorificat la maximum din cauză că este luat drept o modalitate de promovare gratuită. Totodată, deoarece Emailul are un caracter privat și confidențial și nu este de obicei pus la dispoziția publicului curios, Emailul este oarecum dezavantajat și neglijat în calitate de instrument de promovare de marile companii.

Paradoxal, dar vă vom demonstra că Emailul rămâne în continuare cea mai bună soluție!
Este adevărat că emailul se află într-o permanentă luptă cu alte servicii de comunicare online. Surprinzător dar statisticile demonstrează ca în luna mai a anului 2010, 39% dintre utiizatorii de Internet din SUA niciodată nu folosiseră o rețea de socializare, în comparație cu 6% care nu trimiseseră nici un email. Dacă vrei să fii auzit de majoritatea audienței, emailul rămâne în continuare cea mai bună soluție.
Este un identificator unic.

De regulă fiecare utilizator de internet are una sau două adrese active de email, fără de care nu se poate înregistra în pentru achiziționare diferitor tipuri de servicii și produse online, buletine informative sau rețele de socializare. Deci, adresa de email rămâne a fi unicul identificatorul online și va mai trece mult timp pentru ca acesta să devină învechit.

Email Marketing – o resursă dorită

Conform studiului condus de Direct Marketing Association, în 2011 email marketingul presupunea o generare a 44 dolari pentru fiecare dolar investit. În mare parte, aceasta se datorează numărului mare de potențiali clienți care utilizează emailul: conform studiului 93% dintre utilizatorii de email au răspuns pozitiv la publicitatea pe care au primit-o prin e-mail, în raport cu 15% utilizatori de Facebook și 4% – Twitter (în conformitate cu opinia lui Chris Brogan, președintele la New Marketing Labs).

Deoarece importanța e-mail-ului e recunoscută de catre magnații Social Media, Facebook a lansat opțiunea Mesagerie (Messages), care asigură fiecare utilizator cu o adresă de email sub forma de @facebook.com . Mai mult, email-ul Google (gmail) leagă adresa de e-mail mult mai direct de activitatea din mediul online (Google Analytics, Google Drive, Google+, Google Webmaster Tools etc.)

E-mailului ar trebui sa i se ofere o mai mare atenție în elaborarea strategiei de promovare a unei companii. Dar înainte ca să îl treci pe lista priorităților tale, haideți să analizăm câteva din limitele emailului.

Spam-ul și Email Marketingul

Zilnic un utilizator de e-mail este supus unui flux mare de mesaje, ceea ce de fapt irită utilizatorii, care trebuie să facă distincția dintre mailurile cu adevărat valoroase de cele ce sunt lipsite de importanță. Tocmai din acest motiv este extrem de important să formulăm cît mai exact scopul, titlul mesajului și să elaborăm algoritmul de expediere (mai multe detalii vor apărea ăn următoarele articole).
E demonstrat că E-mail-ul cu animații si design personalizat (HTML) este mult mai eficient decât un text simplu. Aceasta însă presupune mai multe abilități de programare și design pentru a reuși să captezi atenția receptorului.
Contactați Mdigital pentru mai multe detalii privind elaborarea email template-urilor cu un design unical și alte servicii de promovare online.