Inbound vs Outbound marketing: definiții, beneficii, statistici

inbound-outbound-marketing-moldova

Astăzi vom discuta despre diferența dintre Outbound marketing și Inbound marketing și cum acestea pot fi folosite în strategia de promovare a unei companii.

Informația de mai jos vă va ajuta să faceți o alegere corectă a canalelor de comunicare dar și să înțelegeți mai bine diferența dintre marketingul tradițional bazat pe plasare publicitate directă și marketingul netradițional axat pe creare de conținut util și relevant publicului țintă.

 

Ce este Outbound Marketing?

Outbound marketing-ul este asociat cu marketingul tradițional prin care o companie încearcă să ajungă la auditoriul țintă prin livrarea de mesaje publicitare prin intermediul mai multor canale precum: radio, televiziune, ziare, reviste, panouri publicitare (OOH). Se consideră outbound marketing și plasarea bannerelor online, campaniile Pay Per Click (PPC), email SPAM etc.

Problema marketingului tradițional constă în faptul că strategia de marketing a companiei sau comunicarea acesteia cu clienții este întreruptă odată cu încheierea campaniilor publicitare sau epuizarea bugetelor de marketing.

 

Ce este Inbound Marketing?

Inbound marketing-ul este o strategie de marketing utilizată pentru a genera atenția exclusiv persoanelor real interesate de serviciile sau produsele unei companii, bazată pe content marketing, educarea pieței, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) etc.

Inbound marketingul crează cererea pentru bunuri și serviciile și face diferența dintre un brand și concurenții săi. Este o strategie de marketing pe termen lung și se bazează pe crearea și distribuirea conținutului calitativ cu scopul de a construi relații puternice cu publicul țintă. Conținutul util, relevant și consistent este factorul cheie ce determină loialitatea și atitudinea apropiată pe care o au clienții față de un brand și îi determină să cumpere produsele și serviciile acestuia.

 

Inteligent vs Valoare

Outbound marketingul se bazează pe captarea atenției prin mesaje smart sau fierbinți și crearea oportunităților impulsive de vânzare, pe când inbound marketingul se bazează pe conținut ce aduce valoare, spune povestea unui brand și are menirea să educe consumatorii astfel încât aceștia să facă cumpărături chibzuite având un atașament mult mai emoțional față de brand.

 

Liniar vs Complex

Strategia marketingului tradițional este foarte liniară. Chiar dacă la dispoziție avem mai multe medii de comunicare precum ar fi radio, TV, corespondență directă, panouri publicitare, ne este greu să ghicim de fiecare dată care din acestea sunt cele mai eficiente sau se potrivesc domeniului nostru de afaceri. Outbound marketingul ne oferă posibilitatea doar să transmitem mesajul publicitar nu și să primim un feedback referitor la campaniile publicitare, produsele sau serviciile pe care le prestăm.

Inbound Marketingul are o abordare mult mai complexă, fiind utilizate simultan mai multe canale online. Fiind totul digitalizat, putem folosi instrumente de măsurare a eficienței campaniilor de promovare dar și să primim feedback. Întreg procesul fiind într-o continuă schimbare, ajustare și îmbunătățire atât a contentului creat cât și a site-ului web în baza indicatorilor de performață dar și a reacției din partea consumatorilor.

 

Canale de comunicare închiriate vs. Canale proprii

Outbound Marketing-ul este bazat astfel încât de fiecare dată când vrem să transmitem un mesaj publicitar e nevoie să închiriem spații publicitare (cumpărăm spațiu publicitar la TV, Radio, Billboard-uri) de la agenții de publicitate pentru a efectua distribuția mesajului. Odată cu finisarea campaniei publicitare mesajul nostru nu mai poate fi văzut de către potențialii consumatori.

Inbound marketingul se bazează pe crearea canalelor proprii de comunicare și distribuție pe termen lung. Acestea fiind accesibile oricând avem ceva de spus. Articolele de calitate și optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) lucrează pentru noi continuu, generând lead-uri sau clienți în permanență.

 

Statistici: Inbound vs. Outbound Marketing

  • 86% dintre oameni schimbă canalul TV atunci când sunt difuzate spoturi publicitare. (sursă: Mashable)
  • 32% dintre companii la nivel mondial scad cheltuielile pentru outbound marketing pentru a investi mai mult pentru marketingul de conținut. (sursă: Inbound Marketing Agents)
  • Deoarece 61% dintre consumatori spun că au un atașament mai apropiat față de o companie care furnizează conținut personalizat, aceștia sunt, de asemenea, mult mai probabil predispuși să cumpere de la acea companie. (sursă: Custom Content Council)
  • Inbound marketingul asigură un cost cu 62% mai puțin per lead decât marketingul tradițional. (sursă: Mashable)
  • Inbound marketingul generează cu 54% mai multe lead-uri decît marketingul tradițional (sursă: HubSpot)

 

Ți-a plăcut articolul? Nu ezita să îl distribui prietenilor tăi.