CUM SĂ ATRAGI CLIENȚI FOLOSIND PROMOVAREA ONLINE

cum-atragem-clienti-online

Crearea unui site web este doar primul pas către promovarea online a unei companii și atragerea clienților. Scopul unui site este de a informa și a vinde produsele și serviciile unei companii. De asemenea, un site ne servește drept platformă de comunicare între o afacere și clienții săi.

O mare greșeală pe care o comit multe companii este faptul că sunt siguri că odată cu crearea site-ului clienții vor apărea de la sine. Eleborarea unui site web este doar punctul de pornire nu și punctul final. E nevoie de dezvoltare permanentă a site-ului și de un buget de promovare în mediul online.

FORMULA ATRAGERII CLIENȚILOR FOLOSIND PROMOVAREA ONLINE

Formula unui site calitativ

Site calitativ + Trafic = Clienți (Leaduri)

 

Un site calitativ este un site care are content util, are un design atractiv, funționează perfect și inspiră încredere utilizatorilor.

 

Traficul unui site îl reprezintă totalitatea utilizatorilor care interacționează cu site-ul accesându-l din diferite canale online.

 

Analizînd formula de atragere a clienților în mediul online putem face următoarea concluzie:

 

”NUMĂRUL CLIENȚILOR ÎL PUTEM MĂRI DOAR DACĂ MĂRIM TRAFICUL PE SITE ȘI ÎMBUNĂTĂȚIM CALITATEA SITE-ULUI„.

Calitatea site-ului este primul element din această formulă din simplu motiv că putem atrage “tone” de trafic către site dar dacă acesta nu corespunde cu așteptările utilizatorilor atunci tot aces trafic este unul pierdut, respectiv banii pentru publicitate.

CUM ÎMBUNĂTĂȚIM CALITATEA UNUI SITE

Formula unui site calitativ

Content

Este foarte important să ai pe site doar texte originale, texte care să răspundă la întrebările utilizatorilor. E nevoie ca imaginile, contentul video să fie și ele originale, de bună calitate. Dacă un site este creat în mai multe limbi este obligatoriu ca textul din interiorul paginilor să corespundă cu limba afișată etc. De asemenea, trebuie să existe oferta unică de vânzare care face diferența dintre un site/companie și concurenții tăi.

 

Design

Aspectul vizual al unui site este un factor important în faptul cum utilizatorii percep o companie. E nevoie să folosești culori, fonturi și pagini care corespund imaginii companiei. E nevoie să elimini elementele care sustrag atenția utilizatorilor. Trebuie să existe doar elemente și informație strict necesară care să ajute / să convingă utilizatorii să facă o acțiune (să comande servicii sau produse, să se înregistreze la newsletter, să descarce o prezentare sau o ofertă comercială etc). Tot aici putem menționa prezența butoanelor call to action.

 

Funcționalitate

Nu este nimic mai frustrant decât un link / pagină pe site care nu lucrează. E nevoie să fii sigur că toate paginile sunt accesibile utilizatorilor. La nivel de funcționalitate e nevoie să îmbunătățești interacțiunea utilizatorilor, e nevoie să construiești un lanț logic și ușor pentru fiecare utilizator.

 

Elemente de încredere

Este important să ai neapărat următoarele elemente care oferă încredere utilizatorilor:

  • date de contact în locuri vizibile în footer sau header
  • pagina de contact cu date de contact detaliate, harta cu amplasarea companiei
  • formular de contact
  • testimoniale din partea clienților subsemnate de persoane reale (posibil chiar și poză)
  • pagina cu echipa companiei
  • integrarea paginilor oficiale ale companiei din rețelele de socializare
  • date despre livrare și returnare a produselor în cazul site-urilor de tip internet magazin

CUM ATRAGEM TRAFIC CĂTRE SITE

Cum atragem trafic site

Trafic Direct

Traficul direct reprezintă acele intrări când utilizatorii tapează în browser denumirea site-ului. Pentru a majora intrările directe e nevoie să faci cunoscut numele domenului prin plasarea acestuia în toate materialele publicitare: spoturi video, spoturi radio, flyere, broșuri, cărți de vizită, publicitatea OOH, bannere online, în semnătura emailurilor ale angajaților etc.

 

Search Engine Marketing

Numărul de vizitatori îl poți mări prin folosirea eficientă a promovării pe motoarele de căutare. Poți atrage trafic organic (trafic gratuit) folosind optimizarea SEO sau trafic plătit folosind Google Adwords.

 

Social Media Marketing

Promovarea pe rețelele de socializare precum Facebook, Twitter, Google+, Odnoklassniki îți poate aduce trafic calitativ. Tot ce e nevoie este să ai o prezență majoră pe aceste canale plasând informați utilă pentru utilizatori cu link direct către site. Astfel utilizatorii vor putea intra foarte ușor pe site pentru a vizualiza o ofertă sau pentru a citi un articol din blog.

 

Social Bookmarking

Site-urile de social bookmarking sunt platforme pe care oricine poate plasa content cu link direct către site. Astfel contribui la strategia de acumulare de linkuri (parte componentă din optimizarea SEO externă a unui site) cât și poți atrage trafic către site. Exemplu: link.md.

 

Articole PR

Plasarea articolelor comerciale sau PR pe site-uri informaționale/știri (agora.md, unimedia.info, point.md, jurnal.md etc.) este o sursă sigură de a atrage vizitatori calitativi. Este important să plasezi link-uri în textul articolelor astfel utilizatorilor le va fi ușor să treacă direct pe site pentru a citi mai multă informație.

 

Guest Blogging

Guest blogging-ul este asemănător cu plasarea articolelor PR, unica diferență este că articolele vor fi plasate pe bloguri de nișă apropiate bussinesului tău.

 

Bannere Online

Chiar dacă scopul principal al bannerelor este brand awareness în multe cazuri acestea pot fi și eficiente în atragerea traficului pe site. Pentru a optimiza bugetele de plasare îți recomand să optezi pentru plasarea bannerelor prin rețeaua GDN (Google Display Network), achitînd doar pentru click-uri și nu pentru afișări. Îți recomand să folosești remarketingul, o metodă inteligentă de plasare a bannerelor care constă în faptul că bannerele vor fi arătate doar utilizatorilor care au interacționat cu site-ul pe care îl deții, respectiv sunt utilizatori mult mai interesați în produsele și serviciile pe care le oferi.

 

Email Marketing

Strategia de email marketing pe termen lung poate fi una din cele mai ieftine canale de atragere a traficului către site. E nevoie să ai pe site o căsuța de abonare la newsletter cît și să oferi ceva gratuit clienților în schimbul unor informații, inclusiv email-ul lor personal. Ulterior după ce vei aduna o bază de date solidă/reală cu persoane interesate de businesul tău le vei putea trimite regulat pe mail articole utile, oferte etc. Astfel vei menține o legătură între companie și clienții tăi și vei atrage trafic către site.

 

Directoare

Înregistrarea companiei (o mică descriere, date de contact și numele site-ului) în directoarele locale precum ar fi: yellowpages.md, totul.md, firme.md, terra.md, paginideaur.md, allmoldova.md te va ajuta să faci cunoscută compania ta cât și să atragi noi vizitatori.

 

Forumuri

Răspunzând la întrebările oamenilor pe forumuri la diferite teme legate de activitatea ta și incluzînd link direct către pagina cu informație detaliată te va ajuta de asemenea să atragi mai mult trafic. Este foarte important să nu plasezi comentarii și link-uri pe site-uri sau forumuri care au o popularitate scăzută, asta ar putea influiența negativ asupra optimizării SEO. Unele din forumurile din Moldova sunt forum.md și mama.md.

 

Volumul de trafic a unui site poate fi ușor de monitorizat cu ajutorul la Google Analytics. Astfel vei putea analiza care sunt cele mai eficiente canale de atragere a traficului către site dar și comportamentul utilizatorilor pe site.

 

Pentru mai multe detalii despre monitorizarea traficului pe site citește Top 3 indicatori de performanță de analizat cu ajutorul la Google Analytics.

Concluzie

Pentru a crește numărul de clienți e nevoie să creezi unui site calitativ și să lucrezi în permanență asupra îmbunătățirii acestuia. De asemenea e nevoie să atragi trafic către site folosind eficient metode și canale de promovare online. Pentru a pune în aplicare toată această “mașinărie” de atragere a potențialilor clienți și ai menține pe cei existenți e nevoie să creezi o strategie complexă de promovare online pentru afacerea ta și să o implementezi pas cu pas.

Ți-a plăcut articolul? Te încurajăm să-l distribui. Susține educarea pieței din Moldova cu privire la promovarea online.