CE ESTE SOCIAL MEDIA MARKETING?

Promovare Social Media Markting

Social Media Marketing reprezintă totalitatea tehnicilor de promovare a unui brand/companii folosind canalele Social Media.

 

În R. Moldova, Social Media Marketingul se rezumă la promovarea pe Facebook. Cu toate acestea, acest domeniu este unul mult mai complex.

 

La moment există posibilitatea de a promova un produs sau serviciu folosind umătoarele canale Social Media:

  • Social Networking – din acestă categorie fac parte rețelele de socializare (Facebook, Twitter, Google+ etc).
  • Social Bookmarking & News – din această categorie fac parte site-urile ce ne permit să adăugăm/ sortăm/votăm articole absolut gratuit (Digg, Reddit, Delicious)
  • Social Photo and Video Sharing – din această categorie fac parte site-urile care ne permit să adăugăm/stocăm informație în formă foto și video(Instagram, YouTube)
  • Wikis – din această categorie fac parte site-urile enciclopedii care ne pemit să postăm/redactăm articole cât și să suplinim informația deja existentă (Wikipedia).
  • Blogs – din această categorie fac parte blog-urile personale cât și cele tematice.

 

Puterea Social Media Marketing-ului constă în faptul posibilității de a crea o comunitate strânsă în mediul online în jurul unui brand/companii.

 

Pentru a avea o prezență complexă în mediul online e nevoie să vă creați pagini oficiale sau conturi pe aceste canale, să postați informație utilă (articole, evenimente, oferte, foto, video), să interacționați cu clienții acumulând părerile și sugestiile acestora. E nevoie să fiți coerenți și atractivi în infomația pe care o oferiți pentru ca comunitățile create în jurul brand-ului să crească continuu.

 

Comunicare cu clienții necesită timp și dedicație. Cine știe să asculte nevoile clienților acela va avea de câștigat. Social Media Marketingul este arta de a “vinde” idei, necesități, soluții clienților într-un mediu confortabil pentru aceștea.

 

Dacă cineva se mai întreabă dacă se merită să folosești Social Media Marketingul ca instrument de promovare atunci îi răspund în felul următor: “Trebuie să începi a te promova în Social Media deja din ziua de ieri”J.

Succesul unui Brand este strîns legat de prezența acestuia în mediul online.

Concepe și dezvoltă un plan de acțiuni chiar azi. Ar fi bine să ai un plan anual, trimestrial, lunar, săptămânal astfel încât să ai un “tablou” general dar și amănunțit al pașilor de promovare în mediul online. Ai grijă să sincronizezi publicitatea online cu cea tradițională (TV, Radio) pentru a avea un impact cât mai mare asupra clienților.

 

Mai multe detalii îți voi oferi în articolele următoare. Până atunci îți doresc mult success în promovare!