CE ESTE CONTENT MARKETINGUL?

strategii-content-marketing

În acest articol veți găsi informație utilă despre ce este Content Marketingul și cum îl putem folosi ca metodă de promovare în mediul online astfel ca acesta să ne ajute la îmbunătățirea percepției clienților față de un anumit brand, să genereze noi lead-uri și să mărească vânzările unei companii.

DEFINIȚIE: CONTENT MARKETING

Content marketingul este o modalitate de promovare prin internet care are la baza sa crearea informației de calitate (utile) și răspândirea acesteia în mediul online cu scopul de a atrage noi clienți, respectiv de a vinde produse și servicii.

 

Odată ce am dat difiniția la ce înseamnă Content Marketing e necesar să stabilim care a r fi obiectivele principale care ar răspunde la ce ne ajută acesta.

OBIECTIVE: CONTENT MARKETING

  1. Îmbunătățirea percepției utilizatorilor față de brand
  2. Mărirea brand awareness
  3. Direcționare traficului calitativ către site
  4. Creșterea vânzărilor
  5. Mărirea conversiei din potențiali clienți în clienți
  6. Majorarea retenției utilizatorilor pe site

Mai jos voi încerca să lămuresc cum funționează o strategie de Content Marketing, care sunt etapele ce necesită a fi întreprinse pentru a îndepli obiectivele propuse.

 

Ca exemplu voi folosi chiar acest articol.

 

Acum 2 săptămâni în urmă am decis să vindem un serviciu nou prin intermediul site-ul nostru www.mdigital.md si anume servicii de Content Marketing. Pentru aceasta am creat o pagina nouă în categoria servicii iar pentru a promova acest serviciu scriu acest articol pe care îl citești acum.

 

Când am început să scriu acest articol am căutat cuvintele cheie necesare după care clienții vor găsi site-ul în motoarele de căutare (Google). Din start acest articol este scris atît pentru utilizatori pentru că oferă informație utilă despre Content Marketing dar în același timp este optimizat SEO (are cuvinte cheie necesare, Meta Title, Meta Description).

 

După publicarea acestui articol pe site și indexarea acestuia de către Google am început să răspîndesc acest articol pe diferite canale online și anume:

 

Gratuit
1. Am plasat articolul pe paginile oficiale a companiei MDigital din rețelele de socializare Facebook, Google+, Twitter. Dacă acest articol conținea un spot video neapărat acesta era încărcat pe canalul de Youtube.
2. Am plasat articolul în grupuri tematice despre Marketing, WebDesign, Promovare din rețelele de socializare Facebook, Google+, Twitter
3. Am plasat articolul pe site-uri de SocialBookmarking locale (link.md) și internaționale.

 

Cu bani
1. Boost post la articol în Facebook
2. Plasarea articolului pe site-uri de nișă (cu aceeași tematică sau cu tematică apropiată) cu link direct către site
3. Plasarea articolului pe site-uri informaționale (Unimedia.info, Agora.md, Jurnal.md, Point.md etc) cu link direct către site
4. Plasarea articolului în reviste și jurnale (în cazul dacă e necesar de corelat promovarea online cu cea offline).

 

Ca rezultat am obținut următoarele:
1. Un articol optimizat SEO care aduce trafic calitativ din motoarele de căutare
2. Am crescut brand awareness (logo-ul MDigital este prezent pe poza articolului cît și în text)
3. Publicînd texte educaționale despre cum clienții pot singuri să se promoveze eficient în mediul online am creat o percepție pozitivă a acestora față de brand
4. Posibil că acum cînd citești acest articol noi deja am cîștigat încrederea a 5 clienți noi

 

Deci, 4 din cele 6 obiective ale Content Marketingul au fost atinse și putem spune că această metodă de promovare în mediul online este una eficientă.

 

Important:

Regula de aur numărul 1 a Content Marketingului: Dacă nu ai de spus nimic de valoare mai bine nu spune nimic

 

Regula de aur numărul 2 a Content Marketingului: Dacă creezi content valoros și nu investești în răspândirea acestuia în internet atunci timpul pentru creare este unul irosit.