Cât costă un site web?

cit-cost-un-site

Azi voi expune o situație (discuție) foarte des întîlnită atunci când un client vrea să creeze un site web și se adresează unei companii de webdesign. Cred ca fiecare a trecut prin astfel de situații fie ca este companie sau client.

 

“Moldova” SRL : Bună ziua! Vrem sa elaborăm un site pentru compania “Moldova” SRL, cât costă site-ul?

 

MDigital: Bună ziua! Puteți să ne spuneți care este domeniul de activitate a companiei și care sunt așteptările Dvs de la site-ul pe care doriți să îl creați?

 

“Moldova” SRL : Vrem să fie un site frumos care să ne aducă clienți.

 

MDigital: Vă rugăm să fiți mai expliciți. Puteți să ne transmiteți cerințele tehnice ale site-ului iar noi după ce le vom analiza vă vom oferi prețul și timpul de creare site web.

 

“Moldova” SRL : Cerințe tehnice?

 

MDigital: Da, cerințele tehnice pentru crearea site-ului. Dacă nu aveți cerințele tehnice deja scrise vă putem trimite un set de întrebări la care veți răspunde iar noi le vom folosi pe post de cerințe tehnice.

 

“Moldova” SRL : Ok. Câte întrebări sunt?

 

MDigital: E nevoie de completat minim 3-5 pagini format A4 pentru a înțelege corect ce tip de site vă doriți astfel ca noi să vă putem livra un produs calitativ.

 

“Moldova” SRL : E prea mult, noi nu avem timp. Va rugăm să ne dați un preț pentru elaborarea site-ului și termen de realizare.

 

MDigital: Ne cerem scuze dar nu putem să vă oferim un preț. Din practica noastră astfel de proiecte sunt sortite spre eșec. Lipsa unei viziuni clare asupra site-ului din partea clientului va mări timpul de realizare cât și costul proiectului, iar de multe ori proiectele de acest gen sau nu sunt finsate pînă la capăt sau sunt de o proastă calitate.

 

“Moldova” SRL : Voi nu sunteți specialiști în acest domeniu. Iată cumătrul meu a făcut un site cu niște băieți cu 300 de euro tare bun. Iată, uitați-vă!

MDigital: Hmmm… Păi acest site nu este responsive design, iar la moment din ultimele studii peste 30% din traficul unui site sunt utilizatori care folosesc internetul mobil.

 

MDigital: Plus la aceasta site-ul are o structură a categoriilor (meniurilor) foarte încurcată, design respingător, lipsește contentul de calitate, nu mai vorbim că site-ul nu este optimizat pentru motoarele de căutare. Un astfel de site în internet e la fel ca un flyer care stă ascuns într-un sertar. Sunt bani irosiți în vânt.

Site responsive design

MDigital: Ceea ce vrem noi este să creăm un site care să aducă profit, un site care să inspire încredere potențialilor clienți astfel ca aceștia să cumpere produse și servicii de la Dvs. Un site de calitate este un site cu un design atractiv și intuitiv, cu o arhitectură a site-ului bine structurată, cu informație calitătivă care să răspundă la întrebările clienților astfel ca acestora să nu le rămînă decât să cumpere produsele și serviciile companiei Dvs și nu în ultimul rând să fie un site optimizat (SEO) care să fie ușor de găsit în motoarele de căutare după cuvinte cheie relevante bussinesului Dvs.

 

MDigital: Pentru a crea un astfel de site e nevoie de timp, dedicație și profesionalism, iar toate acestea nu pot să coste 300 de euro.

 

MDigital: Deci, pe cînd să așteptăm cerințele tehnice completate?

 

Cam așa arată o discuție cu mulți din cei care doresc să își creeze un site web. Cei care aleg calea ușoară nu ne mai contactează, apelează la alte companii sau freelanceri. Alții, care înțeleg că un site web reprezintă oficiul online a companiei, locul unde mulți potențialii clienți își fac prima impresie despre compania lor înainte de a le păși pragul magazinelor sau oficiilor și unde aceștia găsesc informație utilă care îi ajută să se decidă să cumpere un produs sau serviciu, se implică foarte serios în crearea site-ului și respectă munca și profesionalismul celor implicați în proiect.

Ți-a plăcut articolul? Te încurajăm să-l distribui. Susține educarea pieței din Moldova cu privire la promovarea online.