Blogul – instrument de marketing pentru companii

Blogul instrument de marketing

Importanța unui blog pentru orice companie în ziua de azi este fapt indiscutabil. 60% dintre companiile care au blog dobândesc mai mulți clienți, potrivit unui sondaj HubSpot.

Însă, cât de multe companii folosesc acest canal online de comunicare în strategia de marketing  (content marketing) pentru a crește afacerea? Câte companii din Moldova folosesc la maxim toate posibilitățile pe care le poate aduce un blog?

Mai jos voi enumera beneficiile deținerii unui blog pentru cei care deja îl folosesc ca instrument de marketing dar și pentru cei care încă nu sunt siguri cum anume i-ar ajuta acesta în a vinde produsele sau serviciile pe care le prestează.

 

Cum funcționează un blog

Până a enumera care sunt beneficiile, voi lămuri cum funcționează un blog. Pe site-ul companiei, este necesar de configurat secțiunea “Blog” cu categorii pe anumite subiecte despre care vor fi scrise articolele. Ex: www.brand.md/blog/

Categoriile trebuie să conțină cuvinte cheie și să fie relevante domeniului de activitate a companiei.

Conform unui plan lunar, trimestrial, anual, se vor scrie și plasa articole pe subiecte relevante potențialilor clienți. Ulterior, acestea, vor fi răspândite pe diferite canale online:

  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Guest Blogging
  • Site-uri de știri
  • Email

 

Optimizare pentru motoarele de căutare

Optimizarea SEO este o modalitate de promovare a unui site de lungă durată. Scrierea și publicarea regulată a articolelor calitative pe blogul companiei, țintite spre rezolvarea problemelor cititorilor, este un factor important pentru Google. Motoarele de căutare iubesc conținutul valoros și vă vor recompensa pentru acest fapt prin generarea de trafic organic gratuit.

 

Atrage trafic calitativ pe site

Deținerea unui blog te poate ajuta să atragi mai mult traffic calitativ atât din motoatele de căutare, social media (Facebook, Google+, Odnklassniki) cât și de pe alte site-uri externe prin plasarea articolelor plătite.

 

Consolidare comunitate

Scriind articole utile și interesante pe anumite subiecte puteți crea și consolida o comunitate în jurul companiei sau brandului. Blog-ul este locul unde putem vorbi despre produsele sau serviciile companiei, tendințele din domeniu. Tot aici putem oferi răspunsuri la anumite subiecte valoroase publicului țintă.

Pe lângă consolidarea unei comunități active de susținători și avocați ai brandului veți contribui la educarea pieței referitor la serviciile pe care le prestați sau produse pe care le vindeți.

 

Autoritate brand

Companiile care dețin un blog și oferă informație relevantă și utilă împărtășind experiența brandului și a angajaților se pot poziționa ca experți în domeniu și lideri pe nișa lor de activitate.

Relatând povestea brandului Dvs., fie că este vorba de brandul personal sau brandul companiei, puteți oferi o perspectivă mai bună activității de afaceri, filosofiei și ideilor pe care le aveți.

Pe lângă autoritatea pe care o puteți construi în jurul companiei, deținând un blog activ, contribuiți la umanizarea brandului Dvs. Astfel sunteți mai aproape de publicul țintă și puteți vinde mai ușor produsele sau serviciile pe care le prestați.

 

Atrage Lead-uri

Construind o comunitate și având o autoritate în domeniu putem atrage lead-uri noi. Scriind articole constant și de interes major publicului țintă, transformăm blogul companiei într-o mină de aur. Prin intermediul blog-ului putem atrage mai mult trafic calitativ pe site, care  îl vom converti în lead-uri (potențiali clienți și avocați ai brandului).

 

Convertire lead-uri în vânzări

Un blog construiește încredere, relații și vânzări. Potențialii clienți/ lead-urile vă vor căuta ca o resursă sigură pentru informații despre industria în care activați.

Oferind mai multă informație utilă despre produse sau servicii și construind mai multă încredere în expertiza brandului, balanța și factorul de luare a unei decizii se va înclina spre Dvs. Astfel lead-urile vor fi convertite mult mai ușor în clienți, procesul și etapele de vânzare vor consuma mai puțin timp.

 

Statistici despre Blog

  • 47% din cumpărători citesc 3-5 articole (se inspiră din mai multe surse ) înainte de a face primul pas în vederea realizării unei achiziții. (Sursa: Hubspot)
  • Utilizarea imaginilor în articolele de pe blog obțin cu 94% mai multe vizualizări. (Sursa: Jeff Bullas)
  • 94% dintre companii/branduri care scriu conținut pe blog, consideră că ar putea fi informație utilă altor persoane. (Sursa: nymarketing.com)
  • Companiile care au activitate B2B care utilizează blog-ul ca parte a mixului de marketing de conținut obțin 67% mai mulți clienți decât cei care dețin un blog. (Sursa: Hubspot)
  • Articolele scrise, în special postările „cum să”, precum și studiile de caz, sunt tipurile de conținut care oferă cea mai mare credibilitate unui blog. (Sursa: Social Marketing Writing)

 

Blog-urile sunt investiții de marketing eficiente din punct de vedere al costurilor. Fiecare post pe care îl publicați este un bun pe termen lung care vă ajută să vă construiți și consolidați brandul.

Deținând un blog aveți șansa să vă promovați expertiza pe care o dețineți iar astfel să vindeți mult mai ușor produsele și serviciile pe care le prestați.

Mai stai pe gânduri? Cred că e timpul să îți construiești propriul blog.