5 ELEMENTE CHEIE ÎN DIGITAL MARKETING PENTRU 2015

Digital-marketing-moldova-2015

Anul 2015 reconfirmă necesitatea companiilor de a investi tot mai mult timp și resurse financiare în implementarea strategiilor Digital Marketing. În Republica Moldova, numărul utilizatorilor de internet crește (avem aproximativ 2,12 milioane utilizatori conform datelor Biroului de Audit al Tirajelor şi Internetului (BATI) iar o dată cu aceasta cresc și bugetele pentru promovare în mediul online.

 

Posibilitățile de promovare în mediul online sunt foarte variate, iar strategiile de promovare diferă de la o companie la alta. Factorii majori care determină politica și bugetele pentru promovarea unei companii sunt: domeniul de activitate, concurența (sau concurenţii?) și obiectivele propuse (creșterea vânzărilor, mărirea cunoașterii brandului etc).

 

Mai jos am să expun 5 elemente cheie care necesită a fi implementate și dezvoltate în acest an din punctul de vedere al Marketingului Digital pentru a avea o strategie de promovare de succes.

 

Informaţia de mai jost este destinată atât deţinătorilor unui site sau a unei afaceri online, cât şi celor care încă nu au un site web, dar urmează să îşi creeze unul. Folosind paşii de mai jos, pot fi puse bazele unei strategii eficiente de Marketing Online.

 

IMPLEMENTAREA CONTENT MARKETINGULUI

content-marketing-chisinau

Implementarea Content Marketingului este foarte importantă în acest an, fiind, de fapt, importantă și în 2014. Te întrebi ce anume ai de făcut? E nevoie să creezi informație utilă pentru clienții tăi, informație care să ofere mai multe detalii despre produsele pe care le vinzi și serviciile pe care le oferi.

 

Informația creată face diferența dintre tine și concurenții tăi. Oferind mai multe detalii despre produse și servicii conferi mai multă valoare acestora, iar ca rezultat vei deveni mult mai transparent și credibil. În acest mod vei atrage de partea ta mai mulți clienți loiali brandului tău.

 

Site-ul unei companii este biroul online al acesteia. Informația pe care o vei plasa pe site va fi imaginea companiei. Aici, pe site, clienții trebuie să găsească răspunsuri la toate întrebările despre afacerea ta, astfel încât să nu le rămână decât să apeleze la numerele de telefon, să scrie un email, sau să cumpere online produsele sau serviciile dorite.

 

Transparența și corectitudinea informației pe care o prezinți pe site este cheia succesului în a construi relații de lungă durată cu clienții tăi.

 

Content marketingul nu ține doar de crearea și plasarea informației pe site dar și de distribuirea acesteia pe diferite canale online, direct către publicul țintă.
Citește în unul din articolele anterioare despre Tipurile de content pe site ca să îți faci o viziune mai clară despre informația care necesită a fi amplasată pe site.

 

CONTENTUL VIDEO

content-video-marketing-moldova

Contentul video este o latură importantă a content marketingului care necesită a fi valorificată în acest an dacă vrei să ai success în promovarea online. Conform unei predicții a companiei internationale Cisco, contentul video în anul 2018 va reprezenta 69% din volumul total de trafic pe internet la nivel global.

 

Chiar dacă pe piața din Republica Moldova promovarea prin video nu este atât de populară oricum se observă o tendință de creștere în acest domeniu. Branduri precum Darwin, Unica, Moldcell etc. au canalele lor în YouTube prin care își promovează produsele și serviciile. Aceeași tendință o vedem și prin apariția a câtorva video bloggeri ( Emisiunea Lumina, Zdarova NatashaThe Duck Show) care au 10, 20 și chiar 40 mii vizualizări la unele video-uri.

 

Te întrebi ce trebuie să faci? E nevoie să creezi video-uri despre produsele și serviciile tale și să le plasezi pe canalul de YouTube a companiei. Mai apoi, vei distribui aceste video-uri în internet, folosind rețelele de socializare, site-urile informaționale, promovare prin plasare de Pre și Post-Roll etc. aplicând o strategie bine definită. Neapărat vei posta aceste video-uri și pe site-ul companiei, în articolele din blog, pe paginile produselor și serviciilor etc.

 

Beneficiile plasării contentului video pe site sunt: interacțiunea calitativă a utilizatorilor cu site-ul companiei, mărirea timpului petrecut pe site, asimilarea mai bună a informației și nu în ultimul rând predispunerea mai mare de distribuire a informației de către utilizatori pe alte canale online (rețele de socializare, forumuri etc.).

 

Prezența unui video pe o pagină din site care conține cuvinte cheie relevante textului paginii are o valoare mult mai mare din punct de vedere SEO decât o pagină simplă. O pagină web care conține text și video este cotată pe poziții mult mai bune în SERP (pagina cu rezultate afișate în motoarele de căutare).

 

Contentul Video poate fi de diferite tipuri: educaționale, informative, distractive, virale etc. Fiecare format are scopuri diferite de producere și plasare, începînd cu mărirea brand awareness-ului (popularizarea brandului), informare, educare și finisând cu mărirea vînzărilor.

 

Chiar dacă producerea contentului video consumă mai multe resurse de timp și financiare, aceasta își merită investițiile datorită rezultatelor evidente.

OPTIMIZAREA SITE-URILOR PENTRU MOTOARELE DE CĂUTARE (SEO)

optimizarea-seo-moldova

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) rămâne a fi un pas cheie de implementat în anul 2015 fiind în strînsă legătură cu Content Marketingul. Scrierea și plasarea articolelor care conțin informație utilă pentru utilizatorii site-ului, dar în același timp conțin şi cuvinte-cheie relevante afacerii tale, te va ajuta să fii pe prima pagină a motoarelelor de căutare. Astfel, vei genera mai mult trafic calitativ (potențiali clienți) către site-ul tău din căutările organice în motoarele de căutare.

 

Optimizarea unui site nu ține doar de content și cuvinte-cheie relevante. Mai sunt o mulțime de tehnici importante ce necesită a fi implementate astfel încît să ai un site optimizat.

 

Iată la ce ar mai fi necesar să lucrezi ca să îmbunătățești site-ul din punct de vedere SEO:

– Cercetarea, analiza și selectarea cuvintelor-cheie;
– Adăugarea Tag-urilor Meta (pentru fiecare pagină);
– Adăugarea Tag-urilor ALT (pentru fiecare imagine);
– Adăugarea Tag-urilor H1, H2, H3… H6;
– Scrierea URL friendly;
– Crearea strategiei interne a legăturilor prin link-uri;
– Generarea și adăugarea Site Map;
– Integrarea în Web Master Tools etc.

 

Dat fiind faptul că în Republica Moldova aproximativ 90% din volumul întreg de căutări sunt efectuate de utilizatori prin intermediul Google este important să optimizezi site-ul anume pentru acest motor de căutare.

 

Citește mai multe detalii despre Meta Tag-uri: importanța și beneficii SEO pentru a înțelege mai bine ce ai de făcut.

 

VARIANTA MOBILĂ A SITE-ULUI

varianta-mobila-site-moldova

Conform datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) în primele nouă luni ale anului 2014 numărul abonaților la serviciile de acces dedicat la internet mobil a sporit cu 10% în Republica Moldova față de aceeași perioadă a anului 2013. Astfel numărul total de utilizatori a internetului mobil constituie cifra de 285,5 mii. Totodată, cu creșterea numărului de utilizatori, a crescut și volumul internetului consumat (traficul de date) cu aproximativ 29,9%.

 

Aproximativ 17% din toti utilizatorii de internet din Republica Moldova folosesc internetul mobil. Asta înseamnă că 285,5 mii de utilizatori sunt potențiali consumatori, clienți a produselor și serviciilor prestate de compania ta.

 

Deci este foarte important ca site-ul pe care îl deții să arate bine atât în varianta desktop cât și pe orice dispozitiv mobil. Doar în acest mod utilizatorii vor găsi ușor informația necesară pe site atunci cînd navighează pe internet.

 

Varianta mobilă, sau varianta responsive a site-ului deja nu mai este un lux, ci o necesitate primară mai ales că tendințele globale ne arată o creștere semnificativă a utilizatorilor de internet mobil, cifra fiind de aproximativ 30% din volumul total a utilizatorilor de internet la nivel global.

UMANIZAREA BRANDULUI

umanizarea-brandului-digital-marketing

O altă latură a Marketingului Digital care necesită neapărat a fi implementată în 2015 este umanizarea brandului. Te întrebi ce ar însemna? Umanizarea brandului reprezintă modul de comunicare și interacțiune H2H (human to human) dintre o companie și clienții săi lăsând la o parte (în anumite cazuri) relațiile B2B și B2C.

 

În zilele de azi nu mai e nevoie să ne ascundem după numele companiei, nu mai e nevoie să avem un limbaj strict corporativ cu clienții noștri. Atunci cînd comunicăm cu clienții pe rețelele de socializare, sau prin intermediul blog-ului e nevoie să avem un limbaj cît mai aproape de aceștia, un limbaj care să construiască o comunitate unită în jurul brandului.

 

Este important pentru clienți să cunoască persoanele din interiorul companiei cu care interacționează. De aceea, este recomandat să plasăm pe site fotografiile angajaților care intră în contact direct cu clienții, iar mesajele din rețelele de socializare, cât și articolele de pe blog să fie semnate de către persoane reale.

 

Construirea unor relații mai apropiate și mai puțin tranzacționale crează loialitate față de brand. Umanizarea brandului este o necesitate atât pentru companiile mari cât și pentru cele mici. Orice companie sau brand este reprezentată de angajați, iar datorită calităților profesionale, etice și morale ale acestora, clienții sunt mai predispuși să cumpere produsele și serviciile companiei.

 

Felul în care interacționează un brand cu clienții săi este unul din factorii decisivi în încheierea unei vînzări și construirea relațiilor de lungă durată cu aceștia.
Oamenii cumpără de la oameni, oamenii interacționează cu oameni, iar aceasta înseamnă dezvoltarea relațiilor human to human pentru companiile care vor să aibă succes acum și în viitor.

 

Concluzie

Dacă vrei să ai success în mediul online e nevoie să creezi un website care să funcționeze corect atît în versiunea desktop cît și mobilă pe diferite sisteme de operare, optimizat pentru motoarele de căutare (SEO) care să conțină informație utilă (texte, foto, video, infografice etc.) orientată spre utilizatori. În jurul brandului e necesară construirea unei comunităţi activede utilizatori/clienți pe rețelele de socializare, bloguri, forumuri etc.

 

Nu uita, de asemenea, să incluzi în strategia de promovare online și implementarea email marketingului, promovarea prin bannere online, plasarea articolelor comerciale și PR pe site-uri informaționale, promovarea pe site-uri de anunțuri cu caracter comercial etc.

 

P.S. Combinarea și sincronizarea promovării online cu cea offline, TV și radio este arta de a te face auzit.

Mult succes în promovare!